Wydział:

Referat Finansowo – Podatkowy

 

Podstawa Prawna:

Art. 48 § 1 i 2a oraz art. 67 § 1 i 1a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa

(Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60, Nr 85, poz. 727, Nr 86, poz. 732, Nr 143, poz. 1199, z 2006 r. Nr 66, poz. 470, Nr 104, poz. 708, Nr 143, poz. 1031, Nr 217, poz. 1590, Nr 225, poz. 1635, z 2007 r. Nr 112, poz. 769, Nr 120, poz. 818).

 

Opłaty:

Nie pobiera się.

 

Termin odpowiedzi:

Do 60 dni.

 

Jednostka odpowiadająca:

Samodzielny referent ds. płac, księgowości budżetowej i podatkowej – Pani Agnieszka Stolarewska, pokój nr 16, tel. (089) 539 27 46.

 

Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie składa się w Sekretariacie. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

 

Dokumenty:

  1. "Wniosek o odroczenie terminu płatności podatku/opłaty"  lub
  2. "Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej/opłaty"  lub
  3. "Wniosek o rozłożenie na raty zapłaty podatku, zaległości podatkowej, opłaty"
    Wniosek zależy od ulgi z jakiej chce podatnik skorzystać.
  4. Załączniki:
    • "Formularz informacji o pomocy publicznej otrzymanej przez przedsiębiorcę" - w przypadku, gdy wnioskująca osoba prawna jest przedsiębiorcą w rozumieniu art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 19 listopada 1999 r. - Prawo działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 101, poz. 1178)
    • sprawozdanie finansowe ( np. F-01, Rb- 30 )
    • bilans
    • specyfikacja zobowiązań i należności
    • kopia planu finansowego
    • kopie deklaracji podatkowych opatrzone datownikiem Urzędu Skarbowego
    • kopie ewentualnych decyzji o spłacie zobowiązań publiczno - prawnych ( US, ZUS )
    • kopie ewentualnych umów o spłacie zaciągniętego kredytu bankowego
    • w przypadku toczących się postępowań układowych, kopia postanowienia o otwarciu postępowania układowego oraz kopia zgłoszonych wierzytelności
    • kopia ewentualnych programów naprawczych
    • dokumenty potwierdzające ewentualną kradzież pojazdu
    • umowy kupna - sprzedaży pojazdów
    • inne: na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego.

Uwagi:

  1. W przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy (zgodnie z art. 140 ustawy - Ordynacja podatkowa).
  2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Jezioranach.