?
Jeziorany: Przebudowa ulicy Kościelnej w Jezioranach Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego. SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Jeziorany reprezentowana przez Burmistrza Jezioran , Plac Zamkowy 4, 11-320 Jeziorany, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 5392748, faks 089 5392760. · Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.jeziorany.nowoczesnagmina.pl I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa. SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa ulicy Kościelnej w Jezioranach. II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane. II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ulicy Kościelnej w Jezioranach Roboty będą polegały na: - rozbiórce istniejącej nawierzchni ulicy (nawierzchnia z kamienia polnego i bitumiczna) - wykonaniu nowej podbudowy i nowej nawierzchni z kostki kamiennej - przebudowa kanalizacji deszczowej. Szczegółowy zakres robót w przedmiarze robót - załącznik Nr 7 do SIWZ. II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.00.00-8. II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie. II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie. II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie. II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 4. SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA Informacja na temat wadium: WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM (art. 46, zwrot - art. 46) Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych) Wadium może być wniesione na warunkach określonych w ustawie. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego: Spółdzielczy Bank Ludowy Olsztyn Oddział w Jezioranach, nr konta 46 8858 1011 9002 0000 0417 8902 Na przelewie należy umieścić informację Oferta - ulica Kościelna (dołączyć kopię do oferty). III.2) WARUNKI UDZIAŁU · Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zgodnie z § 5 SIWZ 1. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy - art.22 ust.1 Pzp: 1/posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2/posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; 3/znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4/nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 2. Zamawiający ustala następujące szczegółowe warunki udziału w postępowaniu: 1/ W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności. a/ Spełniają warunki udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Pzp; b/ Posiadają uprawnienia do wykonywania działalności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia; c/ Nie zalegają na rzecz właściwego Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne. 2/ W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. a/Posiadają niezbędna wiedzę i doświadczenie, tj. w okresie ostatnich 5-ciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres jest krótszy - w tym okresie, wybudowali lub przebudowali co najmniej: - jedną nawierzchnię ulicy z bruków, polbruków lub z kostki kamiennej o powierzchni co najmniej 1000 m2 - jedną sieć kanalizacji deszczowej o długości co najmniej 190 mb b/dysponują potencjałem technicznym lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego do wykonania zamówienia; c/dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, tj. dysponują osobami posiadającymi uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w następujących branżach: drogowej i sanitarnej. 3/ W celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego: a/Złożą oświadczenie, że nie podlegają wykluczeniu z postępowania z art. 24 ust 1 i 2 ustawy Pzp. 4/ W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: a/ Złożą oświadczenie, że znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia 3. Podwykonawcy. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie część(ci) zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom - w tym celu wykonawca zobowiązany jest w ofercie złożyć oświadczenie w sprawie wykonania zamówienia siłami własnymi lub przy udziale innych podmiotów. 4. Ocena spełnienia warunków: 1/Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w § 6 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów winno wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki wykonawca spełnił. 2/Zamawiający na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożą oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, lub którzy złożą dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba, że mimo ich uzupełnienia konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 3/Nie złożenie wymaganych dokumentów i oświadczeń będzie skutkować, na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, wykluczeniem wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy. 4/Ofertę wykonawcy wykluczonego na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, uznaje się za odrzuconą na podstawie art. 24 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.. · Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Każdy z wykonawców ma obowiązek złożyć następujące dokumenty potwierdzające spełnienie warunków opisanych w § 5 niniejszej SIWZ. 2.Oferta sporządzona na Formularzu ofertowym lub innym zawierającym wszystkie elementy zawarte we wzorze formularza - § 26 siwz - zał. nr 1. 3.W celu potwierdzenia warunków opisanych w § 5 ust. 2 pkt.1 niniejszej SIWZ, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności należy złożyć: 1/Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust.1 Pzp. (§ 27 siwz - zał. nr 2), 2/Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert: a/spółek prawa handlowego, przedsiębiorstw, spółdzielni i innych podmiotów zarejestrowanych w sądzie - odpis z rejestru sądowego(KRS), b/spółek cywilnych - zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej(dotyczy każdego ze wspólników), c/osób fizycznych - zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, 3/ Oświadczenie, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków na rzecz właściwego Urzędu Skarbowego - (§ 26 siwz - zał. nr 1), 4/ Oświadczenie, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne na rzecz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego - (§ 26 siwz - zał. nr 1), 4.W celu potwierdzenia warunków opisanych w § 5 ust. 2 pkt. 2 w niniejszej SIWZ, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: 1/Wykaz robót wykonanych w okresie ostatnich 5-ciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres jest krótszy - w tym okresie, wybudowali lub przebudowali co najmniej: - jedną nawierzchnię ulicy z kostki kamiennej o powierzchni co najmniej 1000 m2 - jedną sieci kanalizacji deszczowej o długości co najmniej 190 mb wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że te roboty zostały wykonane należycie wg wzoru stanowiącego zał. do SIWZ (§ 28 siwz - zał. Nr 3), 2/ Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 - niezbędnych do wykonania zamówienia wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnieniami tj. dysponują osobami posiadającymi uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami w następujących branżach: - budowlanej: kierownik budowy z uprawnieniami w branży drogowej i sanitarnej Uprawnienia należy załączyć do oferty - (§ 29 siwz - zał. nr 4), 3/Pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt. 4, wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował, 4/Dokumenty stwierdzające, że osoby o których mowa w pkt. 2/ posiadają wymagane uprawnienia 5.W celu potwierdzenia warunków opisanych w § 5 ust. 2 pkt. 3, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego: 1/Oświadczenie, że nie podlega wykluczeniu z postępowania z art. 24 ust 1 i 2 ustawy Pzp (§ 27 siwz - zał. nr 2) 6. W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: 1/ Oświadczenie, że znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia 7. Do sporządzonej oferty należy załączyć warunki dodatkowe: 1/ Oświadczenie o zapoznaniu się z przedmiotem zamówienia - § 26 siwz - zał. nr 1. 2/ Kosztorys ofertowy - § 30 - zał. nr 5. 3/ Gwarancja na minimum 36 miesięcy 4/ Kopia dokumentu potwierdzającego wpłatę wadium Uwaga : dokumenty wymienione w § 6 ust. 3 pkt. 2, ust. 4 pkt. 4, mogą być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. 8. Pełnomocnictwo W przypadku ustanowienia pełnomocnika do złożenia oferty lub innych czynności w zamówieniu publicznym, do oferty należy załączyć oryginał pełnomocnictwa lub jego kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza 9.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w § 6 ust.3 pkt 2 SIWZ dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1/nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert 2/nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert 3/nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert 10.Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejscu zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w § 6 ust. 3 pkt 2 SIWZ- zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiedniego dla kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 11. W przypadku, gdy wykonawca w miejsce w/w dokumentów dostarczy jego kopię, kopia ta powinna być poświadczona za zgodność z oryginałem przez wykonawcę (każda strona dokumentu złożonego w formie kserokopii musi być potwierdzona przez wykonawcę - za zgodność z oryginałem). W przypadku, gdy przedstawione kserokopie będą nieczytelne lub będą wzbudzać wątpliwości co do ich prawdziwości, zamawiający może zażądać przedstawienia oryginałów lub notarialnie potwierdzonych kopii tych dokumentów. 12. Wezwanie do uzupełnienia dokumentów. Zamawiający, na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, wezwie wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli w/w dokumentów albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty zawierające błędy do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo termin składania ofert. 13.Zamówienia wspólne (konsorcja) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku ich oferta musi spełniać następujące wymagania: 1/ W odniesieniu do wymagań postawionych przez Zamawiającego, każdy z Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie zobowiązany jest do złożenia dokumentów o których mowa w § 6 ust.3 pkt.2 2/ Potencjał ekonomiczny, techniczny, finansowy i kadrowy Wykonawców w sumie musi spełniać wymagane warunki, 3/ Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie musi udokumentować, iż posiada doświadczenie w wykonywaniu robót przewidzianych mu do wykonania. Wykazane doświadczenie w sumie musi spełniać warunki wymagane od Wykonawców, 4/ Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego 5/ Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem, 6/ Wypełniając formularz ofertowy, jak również inne dokumenty powołujące się na Wykonawcę w miejscu np. nazwa i adres Wykonawcy należy wpisać dane Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 7/ Jeżeli oferta wykonawców ubiegających się wspólnie zostanie wybrana, zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę wykonawców - art. 23 ust.4. Zaleca się załączenie umowy do oferty.. SEKCJA IV: PROCEDURA IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie. IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.jeziorany.nowoczesnagmina.pl. IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.03.2009 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miejski, Plac Zamkowy 4, 11-320 Jeziorany, sekretariat urzędu - pokój nr 19. IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
Numer ogłoszenia: 46610 - 2009; data zamieszczenia: 02.03.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski, Plac Zamkowy 4, 11-320 Jeziorany.