Wydział:

Referat Rolnictwa, Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska

Jednostka odpowiedzialna:

Kierownik Referatu Rolnictwa, Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska - Pan Eugeniusz Chrostowski, pok. Nr 8, Tel. (89) 539 27 42

Wymagane dokumenty :
1. Wniosek osoby lub osób (jeżeli nieruchomość objęta jest współwłasnością) posiadających tytuł prawny do nieruchomości.

2. Dokument stwierdzający tytuł prawny nieruchomości.
3. Wypis z rejestru /katastru/ nieruchomości.
4. Projekty podziału nieruchomości sporządzone na aktualnej mapie przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego wykonane przez uprawnioną jednostkę geodezyjną .
5. protokół z przyjęcia granic nieruchomości,

6. wykaz zmian gruntowych,

7. wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej,

8. Opinię w formie postanowienia o zgodności podziału nieruchomości z planem miejscowym.

Opłaty :
Od wniosku nie pobiera się opłaty skarbowej.

Miejsce złożenia dokumentów :
Sekretariat Urzędu Miejskiego w Jezioranach.


Termin i sposób załatwienia sprawy :

Do 30 dni od daty złożenia wniosku, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.

Tryb odwoławczy :

Odwołanie od decyzji zatwierdzającej projekt podziału wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Burmistrza Miasta w terminie 14 dni licząc od dnia jej doręczenia.

Podstawa prawna :

1. Art.92 do art.99 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2004r. Nr 261 , poz.2603 z późn.zm.).

2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz.U. Nr 268, poz.2663)