Zameldowanie na pobyt czasowy

Wymagane dokumenty:

- dowód osobisty lub paszport

- wypełnione zgłoszenie pobytu stałego z podpisem właściciela lub innego podmiotu posiadającego tytuł prawny do lokalu

- do wglądu tytuł prawny do lokalu (umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu).

oraz

- do wglądu pełnomocnictwo – (jeżeli został ustanowiony pełnomocnik) udzielone na piśmie, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.

Opłata:

17 zł za wydanie zaświadczenia.

Nie podlega opłacie skarbowej wydanie zaświadczenia w sprawach wymienionych w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2015.783 j.t)

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Miejski w Jezioranach, pokój nr 3

Osoba odpowiedzialna: Magdalena Klęczar, tel. 089 539 27 50

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Niezwłocznie – ZAMELDOWANIA NALEŻY DOKONAĆ OSOBIŚCIE LUB PRZEZ PEŁNOMOCNIKA.

Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

Organ dokonujący zameldowania na pobyt stały wydaje na wniosek osoby zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy, które jest ważne nie dłużej niż do upływu terminu zameldowania.

Podstawa prawna:

- Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993, ze zm.);

- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U.2015.1852 j.t.)