Urząd Miejski
w Jezioranach
KARTA USŁUGI
USC-05
Sporządzenie aktu zgonu
Komórka organizacyjna:
Urząd Stanu Cywilnego
Tel./Fax:
89 539-27-49/89 539-27-60
I. WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek o sporządzenie aktu zgonu zgłaszany jest w urzędzie stanu cywilnego miejsca
zgonu osoby zmarłej.
Dokumenty:
1. Karta zgonu wystawiona przez lekarza lub zakład służby zdrowia,
2. Dowód osobisty osoby zmarłej
II. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Urząd Stanu Cywilnego w Jezioranach, Plac Zamkowy 4, 11-320 Jeziorany
Informacja: tel. 89 539 27 49
adres email: umjeziorany@wp.pl
III. OPŁATY
Sporządzenie aktu zgonu wolne jest od opłaty skarbowej.
Pierwszy odpis wydawany po sporządzeniu jest bezpłatnie.
Opłata skarbowa za 1 odpis skrócony - 22 zł
Opłata skarbowa za 1 odpis zupełny - 33 zł
Opłata skarbowa wnoszona jest na rachunek bankowy (92 8858 1011 2002 0000 0417 8001) lub w kasie tut. Urzędu.
IV. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA
1. Zgłoszenia zgonu należy dokonać w terminie 3 dni od daty zgonu.
2. Jeżeli zgon nastąpił w wyniku choroby zakaźnej zgon należy zgłosić w ciągu 24 godzin.
3. Zgłoszenia zgonu dokonuje się osobiście w urzędzie stanu cywilnego miejsca zgonu osoby zmarłej.
4. Akt zgonu sporządzany jest niezwłocznie.
V. TRYB ODWOŁAWCZY
Nie występuje.
VI. PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 poz. 1741 ze zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 poz. 783 ze zm.)
VII. INNE INFORMACJE (UZUPEŁNIAJĄCE)
Do zgłoszenia zgonu celem sporządzenia aktu zgonu zobowiązany jest podmiot uprawniony do pochówku na podstawie art.10 ust. 1 ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz.U. z 2011 r. 118, poz. 687, z późn. zm.)
Urząd Miejski
w Jezioranach
KARTA USŁUGI
USC-05
Sporządzenie aktu zgonu
Komórka organizacyjna:
Urząd Stanu Cywilnego
Tel./Fax:
89 539-27-49/89 539-27-60
I. WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek o sporządzenie aktu zgonu zgłaszany jest w urzędzie stanu cywilnego miejsca
zgonu osoby zmarłej.
Dokumenty:
1. Karta zgonu wystawiona przez lekarza lub zakład służby zdrowia,
2. Dowód osobisty osoby zmarłej
II. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Urząd Stanu Cywilnego w Jezioranach, Plac Zamkowy 4, 11-320 Jeziorany
Informacja: tel. 89 539 27 49
adres email: umjeziorany@wp.pl
III. OPŁATY
Sporządzenie aktu zgonu wolne jest od opłaty skarbowej.
Pierwszy odpis wydawany po sporządzeniu jest bezpłatnie.
Opłata skarbowa za 1 odpis skrócony - 22 zł
Opłata skarbowa za 1 odpis zupełny - 33 zł
Opłata skarbowa wnoszona jest na rachunek bankowy (92 8858 1011 2002 0000 0417 8001) lub w kasie tut. Urzędu.
IV. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA
1. Zgłoszenia zgonu należy dokonać w terminie 3 dni od daty zgonu.
2. Jeżeli zgon nastąpił w wyniku choroby zakaźnej zgon należy zgłosić w ciągu 24 godzin.
3. Zgłoszenia zgonu dokonuje się osobiście w urzędzie stanu cywilnego miejsca zgonu osoby zmarłej.
4. Akt zgonu sporządzany jest niezwłocznie.
V. TRYB ODWOŁAWCZY
Nie występuje.
VI. PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 poz. 1741 ze zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 poz. 783 ze zm.)
VII. INNE INFORMACJE (UZUPEŁNIAJĄCE)
Do zgłoszenia zgonu celem sporządzenia aktu zgonu zobowiązany jest podmiot uprawniony do pochówku na podstawie art.10 ust. 1 ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz.U. z 2011 r. 118, poz. 687, z późn. zm.)