Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego decyzją administracyjną
Wymagane dokumenty: - Podanie o wymeldowanie osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się. - Kserokopia dokumentu (oryginał dokumentu do wglądu) potwierdzającego posiadanie przez wnoszącego tytułu prawnego do lokalu/budynku jednorodzinnego wskazanego w podaniu. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być: umowa cywilno – prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu. - Pełnomocnictwo jeśli strona działa przez pełnomocnika. - Dowód dokonania zapłaty opłaty skarbowej za wydanie decyzji administracyjnej. - Dowód dokonania opłaty za pełnomocnictwo w przypadku gdy strona działa przez pełnomocnika. Opłaty: Opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej - 10 zł. Opłata skarbowa za pełnomocnictwo w wys.17 zł. (w przypadku gdy pełnomocnikiem strony jest małżonek, wstępny, zstępny lub rodzeństwo - brak opłaty) wpłacona do kasy urzędu lub na konto: SBL Olsztyn O/Jeziorany 92 8858 1011 2002 0000 0417 8001 Miejsce złożenia dokumentów: Urząd Miejski w Jezioranach, pokój nr 3 Osoba odpowiedzialna: Magdalena Klęczar, tel. 089 539 27 50 Termin i sposób załatwienia sprawy: Sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego powinny być załatwiane nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Do terminów określonych powyżej nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu. Organ załatwia sprawę przez wydanie decyzji. Tryb odwoławczy: Od wydanej decyzji przysługuje stronie prawo odwołania się do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem Burmistrza Jezioran w terminie 14 dni od dnia doręczenie decyzji. Uwagi: - w toku postępowania organ administracji kompletuje materiał dowodowy w postaci zeznań świadków, wyjaśnień stron postępowania, informacji Policji z kontroli meldunkowej w celu ustalenia stanu faktycznego, który jest podstawą do wydania decyzji; - organ może również wszcząć z urzędu przedmiotowe postępowanie, po powzięciu informacji o fakcie opuszczenia miejsca pobytu stałego lub czasowego i nie dopełnieniu obowiązku wymeldowania się przez osobę zobowiązaną. Podstawa prawna: 1. Wszczęcia postępowania o wymeldowanie - art. 35 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U.2016.722 j.t.) 2. Sposobu załatwienia sprawy- art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2016.23 j.t) 3. Obowiązku zapłaty opłaty skarbowej za wydanie decyzji i określenie jej wysokości – art. 1 pkt 1 lit „a” ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej(Dz.U.2015.783 j.t.) oraz ust. 53 części I – załącznika do tej ustawy. 4. Obowiązku zapłaty opłaty skarbowej za pełnomocnictwo - art. 1 ust.1, pkt 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2015.783.j.t.) oraz ust. 1 części IV - załącznika do tej ustawy.
- z podaniem o wymeldowanie występuje osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu, z którego ma nastąpić wymeldowanie.