Wniosek o wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych:
Do wniosku o wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych należy dołączyć następujące dokumenty: • wykaz zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych. Zezwolenie może otrzymać przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło z następujących przyczyn: • likwidacja punktu sprzedaży, • upływ terminu ważności zezwolenia, • zmiana rodzaju działalności punktu sprzedaży, • zmiana składu osobowego wspólników spółki cywilnej, • niezłożenie do dnia 31 stycznia oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim lub niedokonania opłaty Termin zezwolenia nie może być dłuższy niż 6 miesięcy od dnia wygaśnięcia zezwolenia. Przedsiębiorca, który otrzymał zezwolenie na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu ważności zezwolenia. Opłata za korzystanie z zezwolenia: 1,4% - wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów alkoholowych zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa, 1,4% - wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa), 2,7% - wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów alkoholowych zawierających powyżej 18% alkoholu. Podstawa prawna: • Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( Dz. U. z 2016 roku, poz. 487 ze zm.), • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 roku, poz. 23 ze zm.), • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 roku, poz. 783 , ze zm.), • Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2015 roku, poz. 584 , ze zm.)
w ustawowo określonej wysokości oraz w ustawowych terminach.