Wydział:

Referat Finansowo – Podatkowy

 

Podstawa Prawna:

Art. 13 ustawy z dnia 15 listopada 1984 roku o podatku rolnym (Dz. U. z 2006 roku Nr 136, poz. 969, Nr 191, poz. 1412, Nr 245, poz. 1775, Nr 249, poz. 1825, z 2007 roku, Nr 109, poz. 747). Zgodnie z art. 13 wyżej wymienionej uchwały podatnikom podatku rolnego przysługuje ulga inwestycyjna z tytułu wydatków poniesionych na:

1)      budowę lub modernizację budynków inwentarskich służących do chowu, hodowli i utrzymania zwierząt gospodarskich oraz obiektów służących ochronie środowiska,

2)      zakup i zainstalowanie:

a)      deszczowni,

b)      urządzeń melioracyjnych i urządzeń zaopatrzenia gospodarstwa w wodę,

c)      urządzeń do wykorzystywania na cele produkcyjne naturalnych źródeł energii (wiatru, biogazu, słońca, spadu wód).

Ulga inwestycyjna przyznawana jest po zakończeniu inwestycji i polega na odliczeniu od należnego podatku rolnego od gruntów położonych na terenie gminy, w której została dokonana inwestycja – w wysokości 25 % udokumentowanych  rachunkami nakładów inwestycyjnych.

 

Opłaty:

Wolna od opłaty skarbowej.

 

Termin odpowiedzi:

Miesiąc.

 

Jednostka odpowiadająca:

Inspektor d/s wymiaru podatków i opłat - Pani Henryka Urbanik, pok. nr 12,
tel. (089) 539 27 51.

 

Tryb odwoławczy:

Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni licząc od dnia otrzymania decyzji.

Odwołanie należy złożyć w sekretariacie.

Uwagi:
Zgodnie z art. 224, § 1 Ordynacji podatkowej - wniesienie odwołania nie wstrzymuje wykonania decyzji.

 

Dokumenty:

Uzasadniony wniosek o zastosowanie ulgi inwestycyjnej. Faktury potwierdzające nabyte materiały budowlane na przedmiotową inwestycję.