Wydział:
Referat Finansowo – Podatkowy
Podstawa Prawna:
Art. 13 ustawy z dnia 15 listopada 1984 roku o podatku rolnym (Dz. U. z 2006 roku Nr 136, poz. 969, Nr 191, poz. 1412, Nr 245, poz. 1775, Nr 249, poz. 1825, z 2007 roku, Nr 109, poz. 747). Zgodnie z art. 13 wyżej wymienionej uchwały podatnikom podatku rolnego przysługuje ulga inwestycyjna z tytułu wydatków poniesionych na:
1) budowę lub modernizację budynków inwentarskich służących do chowu, hodowli i utrzymania zwierząt gospodarskich oraz obiektów służących ochronie środowiska,
2) zakup i zainstalowanie:
a) deszczowni,
b) urządzeń melioracyjnych i urządzeń zaopatrzenia gospodarstwa w wodę,
c) urządzeń do wykorzystywania na cele produkcyjne naturalnych źródeł energii (wiatru, biogazu, słońca, spadu wód).
Ulga inwestycyjna przyznawana jest po zakończeniu inwestycji i polega na odliczeniu od należnego podatku rolnego od gruntów położonych na terenie gminy, w której została dokonana inwestycja – w wysokości 25 % udokumentowanych rachunkami nakładów inwestycyjnych.
Opłaty:
Wolna od opłaty skarbowej.
Termin odpowiedzi:
Miesiąc.
Jednostka odpowiadająca:
Inspektor d/s wymiaru podatków i opłat - Pani Henryka Urbanik, pok. nr 12,
tel. (089) 539 27 51.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni licząc od dnia otrzymania decyzji.
Odwołanie należy złożyć w sekretariacie.
Uwagi:
Zgodnie z art. 224, § 1 Ordynacji podatkowej - wniesienie odwołania nie wstrzymuje wykonania decyzji.
Dokumenty:
Uzasadniony wniosek o zastosowanie ulgi inwestycyjnej. Faktury potwierdzające nabyte materiały budowlane na przedmiotową inwestycję.