Wydział:
Referat Finansowo - Podatkowy

Podstawa prawna:

 Art. 13c, ust. 1-3 ustawy z dnia 15 listopada 1984 roku o podatku rolnym (Dz. U. z 2006 roku Nr 136, poz. 969, Nr 191, poz. 1412, Nr 245, poz. 1775, Nr 249, poz. 1825, z 2007 roku, Nr 109, poz. 747). Zgodnie z art. 13c ustawy o podatku rolnym - w razie wystąpienia klęski żywiołowej, która spowodowała istotne szkody w budynkach, ziemiopłodach, inwentarzu żniwnym lub martwym albo poboru w całości lub w części, w wysokości zależnej od rozmiarów strat spowodowanych klęską w gospodarstwie rolnym.
Przy przyznawaniu ulg i ustalaniu ich wysokości uwzględnia się wysokość otrzymanego odszkodowania z tytułu ubezpieczenia ustawowego.


Opłaty:
Wolne od opłaty skarbowej.

Termin odpowiedzi:
Miesiąc

Jednostka odpowiadająca
:
Inspektor d/s wymiaru podatków i opłat - Pani Henryka Urbanik oraz Pani Aneta Kmieć, pok. nr 12, tel. (089) 539 27 51 .

Tryb odwoławczy:

Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni licząc od dnia otrzymania decyzji. 
Odwołanie należy złożyć w sekretariacie.


Uwagi:
Zgodnie z art. 224, § 1 Ordynacji podatkowej - wniesienie odwołania nie wstrzymuje wykonania decyzji.

Dokumenty

Uzasadniony wniosek o zastosowanie zwolnienia. Oświadczenie o ilości posiadanych gruntów. Akt notarialny.