Podatek od środków transportowych osób fizycznych wnioski w sprawach ulg (umorzeń, odroczeń, rat)
Wydział:
Referat Finansowo – Podatkowy
Podstawa Prawna:
Art. 48 § 1 i 2 a oraz art. 67 § 1 i 1a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa
(Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60, Nr 85, poz. 727, Nr 86, poz. 732, Nr 143, poz. 1199, z 2006 r. Nr 66, poz. 470, Nr 104, poz. 708, Nr 143, poz. 1031, Nr 217, poz. 1590, Nr 225, poz. 1635, z 2007 r. Nr 112, poz. 769, Nr 120, poz. 818).
Opłaty:
Nie pobiera się.
Termin odpowiedzi:
Do 60 dni.
Jednostka odpowiadająca:
Samodzielny referent ds. płac, księgowości budżetowej i podatkowej – Pani Agnieszka Stolarewska, pokój nr 16, tel. (089) 539 27 46.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie składa się w Sekretariacie. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Dokumenty:
"Wniosek o odroczenie terminu płatności podatku/opłaty" lub
"Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej/opłaty" lub
"Wniosek o rozłożenie na raty zapłaty podatku, zaległości podatkowej, opłaty" Wniosek zależy od ulgi z jakiej chce podatnik skorzystać.
Załączniki:
"Formularz informacji o pomocy publicznej otrzymanej przez przedsiębiorcę" - w przypadku, gdy wnioskujący prowadzi działalność gospodarczą jest przedsiębiorcą w rozumieniu art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 101, poz. 1178)
zaświadczenie o dochodach obojga małżonków i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym.
zaświadczenie o zarejestrowaniu wnioskodawcy jako bezrobotnego (lub kopia pobieranego zasiłku).
potwierdzenie ewentualnych kosztów leczenia (wypisy ze szpitala, rachunki za leki, itp.)
potwierdzenie wydatków ponoszonych na naukę.
udokumentowane wydatki ponoszone na utrzymanie mieszkań (kopie opłat i rachunków za czynsz, światło, gaz, TV i inne)
inne: na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego.
Uwagi:
W przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy (zgodnie z art. 140 ustawy - Ordynacja podatkowa).
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Jezioranach.
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.