Podatek od środków transportowych osób prawnych wnioski w sprawach ulg (umorzeń, odroczeń, rat)
Wydział:
Referat Finansowo – Podatkowy
Podstawa Prawna:
Art. 48 § 1 i 2a oraz art. 67 § 1 i 1a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa
(Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60, Nr 85, poz. 727, Nr 86, poz. 732, Nr 143, poz. 1199, z 2006 r. Nr 66, poz. 470, Nr 104, poz. 708, Nr 143, poz. 1031, Nr 217, poz. 1590, Nr 225, poz. 1635, z 2007 r. Nr 112, poz. 769, Nr 120, poz. 818).
Opłaty:
Nie pobiera się.
Termin odpowiedzi:
Do 60 dni.
Jednostka odpowiadająca:
Samodzielny referent ds. płac, księgowości budżetowej i podatkowej – Pani Agnieszka Stolarewska, pokój nr 16, tel. (089) 539 27 46.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie składa się w Sekretariacie. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Dokumenty:
"Wniosek o odroczenie terminu płatności podatku/opłaty"lub
"Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej/opłaty" lub
"Wniosek o rozłożenie na raty zapłaty podatku, zaległości podatkowej, opłaty" Wniosek zależy od ulgi z jakiej chce podatnik skorzystać.
Załączniki:
"Formularz informacji o pomocy publicznej otrzymanej przez przedsiębiorcę" - w przypadku, gdy wnioskująca osoba prawna jest przedsiębiorcą w rozumieniu art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 19 listopada 1999 r. - Prawo działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 101, poz. 1178)
sprawozdanie finansowe ( np. F-01, Rb- 30 )
bilans
specyfikacja zobowiązań i należności
kopia planu finansowego
kopie deklaracji podatkowych opatrzone datownikiem Urzędu Skarbowego
kopie ewentualnych decyzji o spłacie zobowiązań publiczno - prawnych ( US, ZUS )
kopie ewentualnych umów o spłacie zaciągniętego kredytu bankowego
w przypadku toczących się postępowań układowych, kopia postanowienia o otwarciu postępowania układowego oraz kopia zgłoszonych wierzytelności
inne: na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego.
Uwagi:
W przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy (zgodnie z art. 140 ustawy - Ordynacja podatkowa).
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Jezioranach.
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.