Jeziorany: Zakup używanej samobieżnej maszyny roboczej
Numer ogłoszenia: 157215 - 2008; data zamieszczenia: 11.07.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o., ul. Kościuszki 23, 11-320 Jeziorany, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 718 13 52, fax 089 718 26 77.

·                       Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.jeziorany.nowoczesnagmina.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka gminna ze 100 % udziałem gminy.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup używanej samobieżnej maszyny roboczej.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zakup używanej samobieżnej maszyny roboczej. Pojazd będący przedmiotem zamówienia winien spełniać wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Transportu z dnia 2 listopada 2006r. w sprawie certyfikatów potwierdzających spełnienie przez pojazd odpowiednich wymogów bezpieczeństwa lub warunków dopuszczenia do ruch wraz z załącznikami (Dz. U. Nr 203, poz. 1502 z późń. zm.), parametry wymienione poniżej oraz posiadać ważny certyfikat zgodności z normami CE. 1. Pojazd będący przedmiotem zamówienia ma spełniać przedstawione poniżej warunki: 1) PARAMETRY TECHNICZNE: - Silnik wysokoprężny czterocylindrowy o mocy min. 70 KM -Napęd na obie osie z możliwością wyboru napędu na jedną lub dwie osie -Koła równe (przód i tył) -Układ kierowniczy wspomagany hydraulicznie -Układ hamulcowy działający na jedną lub dwie osie z możliwością hamowania lewym lub prawym kołem tylnego mostu -Wspomaganie układu hamulcowego -Układ hydrauliczny wysokociśnieniowy (> 20 h Pa) -Hydrauliczny system umożliwiający dostosowanie wydajności układu hydraulicznego do bieżącego zapotrzebowania - tryb żółwia -Układ hydrauliczny kompensujący drgania układu ładowarkowego w czasie jazdy -Przełącznik elektryczny zmiany kierunku jazdy -Skrzynia biegów manualna 4 - biegowa -Kabina operatora wygłuszona o dopuszczalnym poziomie hałasu 75 db wyposażona w ogrzewanie, wentylator, drzwi po obu stronach kabiny, uchylne okna boczne, regulowany fotel operatora, otwieraną tylną szybę z wycieraczką, lusterka wsteczne -Stabilizatory tylne niezależne wysuwane hydraulicznie z regulacją luzów -Sterowanie układem koparkowym i układem ładowarkowym za pomocą dźwigni -Rok produkcji - minimum 2004 -Zużycie opon - maxymalnie 10 % -Czas pracy samobieżnej maszyny roboczej nie może przekraczać 3700 motogodzin -samobieżna maszyna robocza nie może pochodzić z eksploatacji leasingowej i być powypadkowa -samobieżna maszyna robocza nie może mieć wycieków paliwa i oleju, stan karoserii powinien być bez wgnieceń i uszkodzeń oraz bez wżerów korozyjnych -Kabina operatora powinna być w pełni sprawna, bezpieczna i wyposażona w sprzęt operatora. 2) PARAMETRY ROBOCZE -Część koparkowa przesuwana poprzecznie -Ramię kopraki o zmiennej długości z wysuwem teleskopowym, maksymalna głębokość kopania 6m -Ramie koparki powinno być wyposażone w szybko-złącze do wymiany osprzętu -Łyżka koparkowa o pojemności minimum 0,2 m3 o pogłębionym profilu, szerokość minimum 60 cm -Udźwig na ramieniu koparkowym wsuniętym minimum 1200 kg, na teleskopie wysuniętym min 900 kg -Łyżka ładowarkowa - szerokość minimum 2300 mm i pojemność 1,0 m3 z zębami i widłami do palet -Udźwig na łyżce ładowarkowej na pełną wysokość minimum 2500 kg -Łyżka ładowarkowa - wysokość załadunku minimum 3,2 m -Światła drogowe i halogenowe, światła robocze oświetlające miejsce pracy -Ciężar maksymalny do 9000 kg 3) WYPOSAŻENIE OBOWIĄZKOWE MASZYNY -Instrukcja obsługi -Katalog części zamiennych -Trójkąt ostrzegawczy -Gaśnica -Lampa migowa żółta -Apteczka -Tablica wyróżniająca 4) WYPOSAŻENIE DODATKOWE MASZYNY -Układ powrotu do kopania łyżki ładowarkowej -Sygnał cofania -Skrzynka narzędziowa za standardowym wyposażeniem fabrycznym -Błotniki kół przednich -Klucz do kół -Ciśnieniomierz 5) STAN FORMALNO-PRAWNY -w pełni udokumentowane legalne pochodzenie -samobieżna maszyna robocza w pełni przygotowana do pracy, kompletna , sprawna technicznie (wszystkie podzespoły sprawne i kompletne) -koparko-ładowarka musi pochodzić z produkcji seryjnej. Nie dopuszcza się koparko-ładowarek, których parametry zostały specjalnie zmienione pod kątem spełnienia wymagań niniejszego przetargu. 6) DODATKOWE WYMAGANIA Maszyna musi mieć wykasowane luzy lub ich nominalny brak na sworzniach oraz ślizgach elementów wysuwanych, maszyna nie może mieć wycieków oleju i paliwa. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia oględzin i próby technicznej zaoferowanej przez Wykonawcę samobieżnej maszyny roboczej. Próba techniczna przy odbiorze będzie obejmowała następujące czynności: 1)jazda po drodze utwardzanej 2)jazda po terenie 3)kopanie punktowe do maksymalnej określonych w parametrach roboczych z okładem urobku 4)kopanie liniowe wąskoprzestrzenne do głębokości 2 m na długości 10 mb z załadunkiem urobku na wywrotkę o wysokości 3.2 m 5)zasypka wykopu łyżką koparki i łyżką ładowarki 6)załadunek łyżką ładowarki samochodu na wysokość min. 3.2 m 7)sprawdzanie poziomu hałasu w kabinie w czasie jazdy i pracy W związku z powyższym zaoferowana maszyna przez wykonawcę musi się znajdować na terenie RP i musi być udostępniona na żądanie zamawiającemu do oględzin (oceny zgodności ze stanem faktycznym) Miejsce próby technicznej zapewnia Wykonawca, Koszt wykonania próby ponosi Wykonawca. Termin próby technicznej Wykonawca uzgadnia z Zamawiającym. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia ekspertyzy samobieżnej maszyny roboczej przez rzeczoznawcę. Pozytywna opinia rzeczoznawcy warunkuje dokonanie zakupu. 2. Łącznie z przedmiotem zmówienia Wykonawca obowiązany będzie wydać Zamawiającemu wszystkie wymagane prawem dokumenty, w tym dokumenty konieczne do zarejestrowania maszyny oraz jego prawidłowej eksploatacji 3.Przeszkolenie pracownika wyznaczonego przez Zamawiającego. 4.Wykonawca wskaże najbliższy punkt serwisowy na dostarczoną maszynę. 5.Wykonawca zagwarantuje dostęp do oryginalnych części maszyny. 6. Wykonawca zobowiązany jest udostępnić w ciągu 48 godzin od dnia podpisania umowy przedmiot zamówienia do odbioru Zamawiającemu w siedzibie Wykonawcy. Przedmiot zamówienia określa minimalne wymagania Zamawiającego co do pojazdu, nie uwzględnia się natomiast standardowego wyposażenia w zakresie bezpieczeństwa i funkcjonalności pojazdu.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 29.52.26.00-0.

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: okres w dniach: 2.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

·                       Informacja na temat wadium: Zamawiający odstępuje od pobierania wadium.

 

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

·                       Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zgodnie z pkt 8 SIWZ 8.1. Warunki: 8.1.1.O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1)posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 2)posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami do wykonania zamówienia. 3)znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 4)nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 8.1.3. Ocena spełnienia warunków: Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt 9 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów winno wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki wykonawca spełnił. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożą oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, lub którzy złożą dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba, że mimo ich uzupełnienia konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Nie spełnienie chociażby jednego z w/w warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.

·                       Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z pkt 9 SIWZ 9.1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oferta musi zawierać następujące dokumenty: 1/ Oferta sporządzona na formularzu ofertowym lub innym ale zawierającym wszystkie elementy zawarte we wzorze formularza - zał. Nr 1 2/ Oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, określone w art. 22 ust. 1 pkt. 1 -3 ustawy oraz że nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy [druk oferty]; 3/ Aktualny odpis z właściwego rejestru (KRS) lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej [wystawiony(e) nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert]; 4/ Dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę, o ile nie wynikają one z przepisów prawa lub dokumentów rejestrowych. 5/ Oświadczenie, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków na rzecz właściwego Urzędu Skarbowego[druk oferty] ; 6/ Oświadczenie, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne na rzecz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego [druk oferty]; 7/ Zobowiązanie do przeszkolenia pracownika wyznaczonego przez Zamawiającego [druk oferty] 8/ Dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań dotyczących samobieżnej maszyny roboczej, opisanych w punkcie 3 niniejszej specyfikacji; 9/ Opis elementów wyposażenia oraz inne dane pojazdu oferowanego do przetargu (załącznik nr 2) 10/ Zapewnienie dostępu do oryginalnych części zamiennych samobieżnej maszyny roboczej 11/ Wykonawca w latach : 2005, 2006 i 2007 wykonał conajmniej 6 zadań z zakresu dostaw sprzętu komunalnego lub budowlanego, a jeżeli okres działalności firmy jest krótszy - to zadania wykonane w tym okresie - załącznik nr 3 Wykonane dostawy sprzętu komunalnego lub budowlanego, z podaniem nazwy, daty wykonania, wartości, nazwy i adresu zleceniodawcy. Należyte wykonanie zadania potwierdzić referencjami dotyczącymi wykonania usługi (dokument potwierdzający fakt) 12/ Komplet dokumentów niezbędnych do rejestracji w dniu odbioru. 9.2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 9.1.3 dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a)nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert b)nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert c)nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert 9.3. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejscu zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 9.2 - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiedniego dla kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.

 

IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.jeziorany.nowoczesnagmina.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. ul. Kościuszki 23, 11-320 Jeziorany.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.07.2008 godzina 13:00, miejsce: Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. ul. Kościuszki 23, 11-320 Jeziorany.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).