PROTOKÓŁ Nr XVIII/2008

 

Osiemnastej sesji Rady Miejskiej w Jezioranach,

 odbytej w dniu 12 grudnia 2008 roku

w Miejskim Ośrodku Kultury i Sportu w Jezioranach

przy ul. Konopnickiej 4

 

Początek obrad rozpoczęto o godz. 12.00 zakończono o godz. 14.30

 

Pani Ewa Maculewicz – Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej serdecznie przywitała wszystkich radnych, sołtysów oraz zaproszonych gości.

 

Po czym Pan Burmistrz Maciej Leszczyński i Pani Ewa Maculewicz – Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej wręczyli kwiaty Panu Markowi Andrzejewskiemu byłemu Sołtysowi Sołectwa Kikity dziękując za współpracę i dwa lata pełnionej funkcji sołtysa.

 

Następnie Pani Wiceprzewodnicząca na sekretarza obrad powołała Radną Romualdę Szokę.

 

Po czym Pani Wiceprzewodnicząca otworzyła XVIII sesję Rady Miejskiej w Jezioranach oraz oświadczyła, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 11 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji – lista obecności radnych stanowi załącznik nr 35 do protokołu, natomiast lista zaproszonych gości stanowi załącznik nr 36.

 

Pani Wiceprzewodnicząca odczytała porządek obrad XVIII sesji Rady Miejskiej

w Jezioranach, który przedstawia się następująco:

 

  1. Otwarcie i akceptacja porządku obrad.
  2. Przedstawienie informacji o złożonych oświadczeniach majątkowych przez Burmistrza, Przewodniczącego Rady Miejskiej, radnych, kierowników gminnych jednostek organizacyjnych i pracowników Urzędu wydających decyzje w imieniu Burmistrza.
  3. Interpelacje i wnioski radnych.
  4. Sprawozdanie Burmistrza z działalności między sesjami.
  5. Podjęcie uchwał w sprawie:

1)      utworzenia gminnej jednostki organizacyjnej pod nazwą „Ośrodek Sportu i Rekreacji w Jezioranach”

2)      nadania statutu Ośrodkowi Sportu i Rekreacji w Jezioranach,

3)      nadania statutu Miejskiemu Ośrodkowi Kultury w Jezioranach,

4)      zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Jeziorany,

5)      ustalenia dni i godzin otwierania oraz zamykania placówek handlu detalicznego, zakładów gastronomicznych i usługowych dla ludności na terenie gminy Jeziorany,

6)      upoważnienia kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jezioranach,

7)      przejęcia od Powiatu Olsztyńskiego realizacji zadań w zakresie prowadzenia biblioteki powiatowej,

8)      protestu przeciwko likwidacji Sądu Rejonowego w Biskupcu,

9)      wystąpienia o zmianę urzędowej nazwy miejscowości Wojtówko na nazwę zwyczajową – „Wójtówko”

10)  ustalenia stawki procentowej opłaty adiacenckiej,

11)  odstąpienia od żądania zwrotu udzielonej bonifikaty,

12)  sprzedaży działek niezabudowanych położonych na terenie Miasta Jeziorany,

13)  zmieniająca uchwałę w sprawie określenia zasad gospodarki nieruchomościami i stosowania bonifikat,

14)  określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości w 2009 roku,

15)  obniżenia średniej krajowej ceny skupu żyta przyjmowanej jako podstawa do obliczenia podatku rolnego w 2009 roku,

16)  określenia stawki opłaty od posiadania psów,

17)   ustalenia miejscowości spełniających warunki do pobierania opłaty miejscowej,

18)  określenia stawki opłaty miejscowej, terminu płatności oraz sposobu jej poboru,

19)  określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych,

20)  ustalenia opłat za korzystanie z Cmentarza Komunalnego w Jezioranach i urządzeń cmentarnych,

21)  określenia dziennych stawek opłaty targowej oraz zasad jej poboru,

22)   określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie usuwania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych oraz opróżnianie zbiorników bezodpływowych na terenie Gminy Jeziorany,

23)  ustalenia ekwiwalentu pieniężnego dla członków jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych za udział w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym organizowanym przez Państwową Straż Pożarniczą lub gminę,

24)  uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Jeziorany w obrębie miejscowości Olszewnik,

25)  utworzenia rachunków dochodów własnych w jednostkach budżetowych,

26)  zaciągnięcia długoterminowego kredytu złotowego na finansowanie planowanego deficytu,

27)  zaciągnięcia zobowiązania w postaci weksla na zabezpieczenie dotacji w ramach Projektu priorytet 3 – Rozwój lokalny (z wyłączeniem Działania 3.4 – Mikroprzedsiębiorstwa) Działanie 3.1 obszary wiejskie projektu pod nazwą „Budowa sieci wodociągowej z przyłączami w Kiersztanowie”

      6. Informacja dotycząca podatku leśnego.

      7. Zajęcie stanowiska w sprawie wydzielenia części działki nr 126/9 położonej w Jezioranach przy ulicy Kościuszki i jej oddania w wieczyste użytkowanie Państwu Jadwidze i Stanisławowi Compa.

      8.  Skarga Pana Krzysztofa Papiernika na bezczynność Burmistrza Jezioran.

      9. Przyjęcie protokołów z XVI i XVII sesji.

      10. Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.

      11. Wolne wnioski i zapytania.

 

Pani Wiceprzewodnicząca zapytała czy są uwagi do proponowanego porządku obrad?

 

Pani Danuta Zawolska – Sekretarz Gminy w imieniu Burmistrza Jezioran zawnioskowała o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2008 rok oraz zdjęcie z porządku obrad punktu 7: Zajęcie stanowiska w sprawie wydzielenia części działki nr 126/9 położonej w Jezioranach przy ulicy Kościuszki i jej oddania w wieczyste użytkowanie Państwu Jadwidze i Stanisławowi Compa.

 

Pani Wiceprzewodnicząca zapytała, kto z radnych jest za przyjęciem zaproponowanych zmian w porządku obrad?

Rada jednogłośnie zaakceptowała zgłoszone zmiany.

 

         Następnie Pani Wiceprzewodnicząca odczytała porządek obrad z uwzględnieniem zaproponowanych zmian:

 

  1. Otwarcie i akceptacja porządku obrad.
  2. Przedstawienie informacji o złożonych oświadczeniach majątkowych przez Burmistrza, Przewodniczącego Rady Miejskiej, radnych, kierowników gminnych jednostek organizacyjnych i pracowników Urzędu wydających decyzje w imieniu Burmistrza.
  3. Interpelacje i wnioski radnych.
  4. Sprawozdanie Burmistrza z działalności między sesjami.
  5. Podjęcie uchwał w sprawie:

1)      utworzenia gminnej jednostki organizacyjnej pod nazwą „Ośrodek Sportu i Rekreacji w Jezioranach”

2)      nadania statutu Ośrodkowi Sportu i Rekreacji w Jezioranach,

3)      nadania statutu Miejskiemu Ośrodkowi Kultury w Jezioranach,

4)      zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Jeziorany,

5)      ustalenia dni i godzin otwierania oraz zamykania placówek handlu detalicznego, zakładów gastronomicznych i usługowych dla ludności na terenie gminy Jeziorany,

6)      upoważnienia kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jezioranach,

7)      przejęcia od Powiatu Olsztyńskiego realizacji zadań w zakresie prowadzenia biblioteki powiatowej,

8)      protestu przeciwko likwidacji Sądu Rejonowego w Biskupcu,

9)      wystąpienia o zmianę urzędowej nazwy miejscowości Wojtówko na nazwę zwyczajową – „Wójtówko”

10)  ustalenia stawki procentowej opłaty adiacenckiej,

11)  odstąpienia od żądania zwrotu udzielonej bonifikaty,

12)  sprzedaży działek niezabudowanych położonych na terenie Miasta Jeziorany,

13)  zmieniająca uchwałę w sprawie określenia zasad gospodarki nieruchomościami i stosowania bonifikat,

14)  określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości w 2009 roku,

15)  obniżenia średniej krajowej ceny skupu żyta przyjmowanej jako podstawa do obliczenia podatku rolnego w 2009 roku,

16)  określenia stawki opłaty od posiadania psów,

17)   ustalenia miejscowości spełniających warunki do pobierania opłaty miejscowej,

18)  określenia stawki opłaty miejscowej, terminu płatności oraz sposobu jej poboru,

19)  określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych,

20)  ustalenia opłat za korzystanie z Cmentarza Komunalnego w Jezioranach i urządzeń cmentarnych,

21)  określenia dziennych stawek opłaty targowej oraz zasad jej poboru,

22)   określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie usuwania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych oraz opróżnianie zbiorników bezodpływowych na terenie Gminy Jeziorany,

23)  ustalenia ekwiwalentu pieniężnego dla członków jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych za udział w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym organizowanym przez Państwową Straż Pożarniczą lub gminę,

24)  uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Jeziorany w obrębie miejscowości Olszewnik,

25)  utworzenia rachunków dochodów własnych w jednostkach budżetowych,

26)  zaciągnięcia długoterminowego kredytu złotowego na finansowanie planowanego deficytu,

27)  zaciągnięcia zobowiązania w postaci weksla na zabezpieczenie dotacji w ramach Projektu priorytet 3 – Rozwój lokalny (z wyłączeniem Działania 3.4 – Mikroprzedsiębiorstwa) Działanie 3.1 obszary wiejskie projektu pod nazwą „Budowa sieci wodociągowej z przyłączami w Kiersztanowie”

28)  zmian w budżecie gminy na 2008 rok.

      6. Informacja dotycząca podatku leśnego.

      7.  Skarga Pana Krzysztofa Papiernika na bezczynność Burmistrza Jezioran.

      8. Przyjęcie protokołów z XVI i XVII sesji.

      9. Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.

      10. Wolne wnioski i zapytania.

 

Rada w wyniku głosowania jednogłośnie przyjęła porządek obrad XVIII sesji wraz

z wprowadzonymi zmianami.

 

Ad. 2. Przedstawienie informacji o złożonych oświadczeniach majątkowych przez Burmistrza, Przewodniczącego Rady Miejskiej, radnych, kierowników gminnych jednostek organizacyjnych i pracowników Urzędu wydających decyzje w imieniu Burmistrza.

 

Pani Ewa Maculewicz – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej odczytała informację, która stanowi załącznik nr 34 do protokołu.

 

Ad. 3. Interpelacje i wnioski radnych.

Nie było.

 

Ad. 4. Sprawozdanie Burmistrza z działalności między sesjami.

 

Pan Maciej Leszczyński – Burmistrz Jezioran przedstawił sprawozdanie z działalności między sesjami, które stanowi załącznik nr 32 do protokołu.

 

Ad. 5. Podjęcie uchwał w sprawie:

1)      utworzenia gminnej jednostki organizacyjnej pod nazwą „Ośrodek Sportu

     i Rekreacji w Jezioranach”

Pani Ewa Maculewicz – Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej odczytała uzasadnienie do powyższego projektu uchwały:

„Utworzenie gminnej jednostki organizacyjnej pod nazwą „Ośrodek Sportu i Rekreacji  w Jezioranach” wynikało z konieczności przekazania zadań związanych z kulturą  fizyczną i sportem z Miejskiego Ośrodka Kultury i Sportu w Jezioranach, gdyż zdaniem Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie ( Uchwała Nr 552/2008 Składu Orzekającego z dnia 15 września 2008 roku) nie jest możliwe- z uwagi na różne formy organizacyjne, jak i różne sposoby finansowania – łączenie w jednej formie organizacyjnej wykonywania zadań z zakresu kultury fizycznej i sportu z działalnością kulturalną.

Utworzenie Ośrodka Sportu i Rekreacji pozwoli na przekazanie prowadzenia zadań związanych z kulturą fizyczną i sportem z Miejskiego Ośrodka Kultury i Sportu w Jezioranach oraz Hali Sportowej wraz z zapleczem w tym stołówki z Gimnazjum im. Seweryna Pieniężnego w Jezioranach.

Celem funkcjonowania OSiR będzie realizacja zadań z zakresu kultury fizycznej, turystyki i rekreacji oraz podejmowanie działań rozwijających i zaspokajających w tym zakresie potrzeby mieszkańców Gminy Jeziorany.”

Przedmiotem działania OSiR w Jezioranach będzie min. inicjowanie, organizowanie  upowszechnianie kultury fizycznej, sportu i turystyki, organizowanie zajęć, zawodów,  imprez sportowo-rekreacyjnych i turystycznych promujących gminę z uczestnictwem    dzieci i  młodzieży szkolnej, zakładów pracy, grup środowiskowych, społeczności lokalnej oraz  turystów,  współdziałanie z organizacjami pozarządowymi, klubami sportowymi, stowarzyszeniami i innymi jednostkami   działającymi na rzecz sportu, rekreacji i turystyki oraz stołówki.

 

Pani Wiceprzewodnicząca zapytała czy są uwagi i pytania do projektu uchwały?

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Pani Wiceprzewodnicząca odczytała projekt uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 9 radnych.

Rada w wyniku głosowania jednogłośnie

podjęła uchwałę Nr XVIII/189/08

w sprawie utworzenia gminnej jednostki organizacyjnej pod nazwą

 „Ośrodek Sportu i Rekreacji w Jezioranach”

stanowiącą załącznik nr 1 do protokołu

 

2)      nadania statutu Ośrodkowi Sportu i Rekreacji w Jezioranach,

Pani Ewa Maculewicz – Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej odczytała uzasadnienie do powyższego projektu uchwały:

„Tworząc jednostkę budżetową, organ, który ją powołał, zgodnie z art. 21 ust.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych( Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.) nadaje jej statut.”

Po czym Pani Wiceprzewodnicząca zapytała czy są uwagi i pytania do projektu uchwały?

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Pani Wiceprzewodnicząca odczytała projekt uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 9 radnych.

Rada w wyniku głosowania jednogłośnie

podjęła uchwałę Nr XVIII/190/08

w sprawie nadania statutu Ośrodkowi Sportu i Rekreacji w Jezioranach

stanowiącą załącznik nr 2 do protokołu

 

 

3)      zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Jeziorany,

 

Pani Ewa Maculewicz – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej odczytała uzasadnienie do powyższego projektu uchwały:

„Uchwałą Rady Miejskiej w Jezioranach z dnia  grudnia  2008 roku  z dniem 30 grudnia 2008 roku została utworzona gminna jednostka organizacyjna pod nazwą „Ośrodek Sportu

 i Rekreacji w Jezioranach”, którą należy dopisać do wykazu gminnych jednostek.”

Następnie Pani Wiceprzewodnicząca zapytała czy są uwagi i pytania do projektu uchwały?

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Po czym Pani Wiceprzewodnicząca odczytała projekt uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 9 radnych.

Rada w wyniku głosowania jednogłośnie

podjęła uchwałę Nr XVIII/191/08

zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Jeziorany

stanowiącą załącznik nr 3 do protokołu

 

4)      nadania statutu Miejskiemu Ośrodkowi Kultury w Jezioranach,

 

Pani Ewa Maculewicz – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej odczytała uzasadnienie do projektu uchwały:

„Uchwała ma charakter porządkowy, polegający na ujednoliceniu tekstu w świetle obowiązujących przepisów prawnych. W związku z istotnymi zmianami organizacyjnymi w strukturze Miejskiego Ośrodka Kultury, polegającymi na wyłączeniu ze struktur działu Kultura fizyczna i sport. Treść statutu została przystosowana do utrzymanych w mocy oraz częściowo nowych zadań, jakie realizowane będą przez placówkę.”

 

Następnie Pani Wiceprzewodnicząca zapytała czy są uwagi i pytania do projektu uchwały?

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Po czym odczytała projekt uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 11 radnych.

Rada w wyniku głosowania jednogłośnie

podjęła uchwałę Nr XVIII/192/08

w sprawie nadania statutu Miejskiemu Ośrodkowi Kultury w Jezioranach

stanowiącą załącznik nr 4 do protokołu

 

5)      ustalenia dni i godzin otwierania oraz zamykania placówek handlu detalicznego, zakładów gastronomicznych i usługowych dla ludności na terenie gminy Jeziorany,

Pani Ewa Maculewicz – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej odczytała uzasadnienie do projektu uchwały:

„Na podstawie art. XII §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Przepisy wprowadzające Kodeks Pracy - Rada Miejska określa dni i godziny otwierania i zamykania placówek handlu detalicznego, zakładów gastronomicznych i zakładów usługowych. Ich ustalenie pozwoli zapewnić wszystkim mieszkańcom zaspokojenie potrzeb w zakresie działalności tych placówek oraz nie naruszy spokoju i porządku publicznego. Ustalone ramy winny przewidzieć właściwe i zgodne z przeznaczeniem funkcjonowanie istniejących placówek handlowych, usługowych i gastronomicznych na terenie miasta i gminy.

 Dotychczasowe doświadczenia, w zakresie funkcjonowania lokali i placówek wymuszają wzmożenie troski o spokój, porządek i bezpieczeństwo publiczne.

W wyniku licznych skarg wpływających do Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i jej wniosku proponuje się wprowadzić regulację prawną, która może przyczynić się do lepszego utrzymania spokoju i porządku publicznego.”

 

Pani Danuta Zawolska – Sekretarz Gminy przedstawiła propozycje zmian wypracowane na posiedzeniach Komisji Oświaty i Komisji Budżetu odnośnie omawianej uchwały, mianowicie:

§ 2. Ustala się na terenie gminy Jeziorany dni i godziny otwarcia:

 

a)      placówek handlu detalicznego:


w dni powszednie, niedziele i święta najwcześniej od godz. 600komisje proponują od godz. 500

 

b) zakładów gastronomicznych:

 

w dni powszednie, niedziele i święta najwcześniej od godz. 1000komisje proponują od godz. 900

 

c) przylegających do zakładów gastronomicznych „ogródkach”:

 

w dni powszednie, niedziele i święta najwcześniej od godz. 1200komisje proponują od godz. 900

 

Następnie przystąpiono do przegłosowania powyższych propozycji wypracowanych przez Komisję Oświaty i Komisję Budżetu:

W głosowaniu udział wzięło 10 radnych.

Wynik głosowania: 10 głosów „za”.

Po czym Pani Wiceprzewodnicząca zapytała czy są jeszcze jakieś uwagi i pytania do projektu uchwały?

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Po czym odczytała projekt uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 10 radnych.

Rada w wyniku głosowania jednogłośnie

podjęła uchwałę Nr XVIII/193/08

w sprawie ustalenia dni i godzin otwierania oraz zamykania placówek handlu detalicznego, zakładów gastronomicznych i usługowych dla ludności na terenie gminy Jeziorany,

 stanowiącą załącznik nr 5 do protokołu

 

 

6)      upoważnienia kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej

      w Jezioranach,

Pani Ewa Maculewicz – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej odczytała uzasadnienie do projektu uchwały:

„Przekazanie przez wójta burmistrza lub prezydenta miasta do ośrodka pomocy społecznej (lub innej jednostki organizacyjnej gminy) zadania, polegającego na prowadzeniu postępowania w sprawach przyznawania świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz wydawaniu w tych sprawach decyzji, może nastąpić na podstawie pisemnego upoważnienia. Powyższe wynika ze znowelizowanego art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. Nr 192, poz. 1378, z późn. zm.), na mocy którego organ właściwy wierzyciela może upoważnić, w formie pisemnej, swojego zastępcę, pracownika urzędu albo kierownika ośrodka pomocy społecznej lub innej jednostki organizacyjnej gminy, a także inną osobę na wniosek kierownika ośrodka pomocy społecznej lub innej jednostki organizacyjnej gminy do prowadzenia postępowania w sprawach przyznawania świadczeń z funduszu alimentacyjnego, a także do wydawania w tych sprawach decyzji.
Natomiast przekazanie do ośrodka pomocy społecznej (lub innej jednostki organizacyjnej gminy) drugiego zadania przewidzianego w ustawie o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, polegającego na podejmowaniu działań wobec dłużników alimentacyjnych (uregulowanego w szczególności w obowiązujących od 1 października 2008 r. przepisach rozdziału 2 ww. ustawy), powinno nastąpić w oparciu o uchwałę rady gminy wydaną na podstawie art. 39 ust. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.). Zgodnie z powyższym przepisem, do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej rada gminy może upoważnić również organ wykonawczy jednostki pomocniczej oraz organy jednostek samorządowych i innych podmiotów o których mowa w art. 9 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym. Zgodnie z art. 31 ust. 1 ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych (a także przyznawanie i wypłata świadczeń z funduszu alimentacyjnego) jest zadaniem zleconym gminie z zakresu administracji rządowej, w związku z powyższym przekazanie tego zadania do ośrodka pomocy społecznej, jak najbardziej może być przedmiotem uchwały rady gminy.
Jednocześnie należy wskazać, że nie wydaje się możliwe całościowe przekazanie do ośrodka pomocy społecznej (lub innej jednostki organizacyjnej gminy) zadania, polegającego na podejmowaniu działań wobec dłużników alimentacyjnych, w oparciu o pisemne upoważnienie organu właściwego wydane na podstawie znowelizowanego art. 4 ust. 3 o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, gdyż zakres takiego upoważnienia może obejmować jedynie cześć działań podejmowanych wobec dłużnika alimentacyjnego tj. przeprowadzanie wywiadu alimentacyjnego oraz odbieranie od dłużnika alimentacyjnego oświadczenia majątkowego.”

Następnie Pani Wiceprzewodnicząca zapytała czy są uwagi i pytania do projektu uchwały?

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Po czym odczytała projekt uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 10 radnych.

Rada w wyniku głosowania jednogłośnie

podjęła uchwałę Nr XVIII/194/08

w sprawie upoważnienia kierownika

 Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jezioranach,

 stanowiącą załącznik nr 6 do protokołu

 

 

7)      przejęcia od Powiatu Olsztyńskiego realizacji zadań w zakresie prowadzenia biblioteki powiatowej,

Pani Wiceprzewodnicząca zapytała czy są uwagi i pytania do projektu uchwały?

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Po czym odczytała projekt uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 11 radnych.

Rada w wyniku głosowania jednogłośnie

podjęła uchwałę Nr XVIII/195/08

w sprawie przejęcia od Powiatu Olsztyńskiego realizacji zadań w zakresie prowadzenia biblioteki powiatowej,

stanowiącą załącznik nr 7 do protokołu

 

8)      protestu przeciwko likwidacji Sądu Rejonowego w Biskupcu,

Pani Ewa Maculewicz – Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej odczytała uzasadnienie do projektu uchwały:

„4 września 2008 r. w artykule "Rzeczpospolitej" pt. "Powiaty nie zamierzają zamykać swoich sądów" podano informację o reorganizacji sadów powszechnych w Polsce i likwidacji niektórych wydziałów sądów.

Z uzyskanych informacji wynika, że dotyczy to także Sądu Rejonowego w

Biskupcu.

W związku z tym, że sprawa ta bulwersuje społeczeństwo Gminy, Rada Miejska

zgodnie z art. 18 ust. 1 Ustawy o samorządzie gminnym:

1. Rada Miejska w Jezioranach wyraża zaniepokojenie sposobem przeprowadzania reorganizacji sądów powszechnych przez Ministerstwo Sprawiedliwości -administracyjnie, bez informacji i konsultacji z władzami Gminy. Uważamy, że pomimo niezawisłości sądownictwa, zasada współpracy z władzami samorządowymi w sprawach dotyczących mieszkańców, powinna być

zachowana. Przypadki zmian reorganizacyjnych ujawniane przez prasę, bez informowania o nich przez Ministerstwo Sprawiedliwości władz samorządowych przeczą zasadom państwa demokratycznego. Uważamy, że wszelkie zmiany organizacyjne, mające wpływ na życie mieszkańców, powinny być opiniowane przez odpowiednie samorządy lokalne.

 

2. Rada Miejska w Jezioranach zdecydowanie sprzeciwia się próbom likwidacji

bądź reorganizacji Wydziałów w Sądzie Rejonowym w Biskupcu. Sąd ten wydaje rocznie ponad 4000 różnego rodzaj orzeczeń, obsługując mieszkańców gminy: Biskupiec, Jeziorany, Kolno, Bisztynek. Likwidacja bądź reorganizacja Sądu spowodowałaby wielkie utrudnienia dla mieszkańców Gminy Biskupiec i gmin ościennych. Spowodowałaby konieczność dojazdów kilku tysięcy mieszkańców rocznie do innego miasta oddalonego o kilkadziesiąt kilometrów od Biskupca (i to często dwa i trzy razy w jednej sprawie) oraz duże utrudnienia komunikacyjne, przy ograniczonym ruchu autobusowym i braku połączeń kolejowych w naszym powiecie. Likwidacja naraziłaby mieszkańców na dodatkowe koszty i utrudnienia.

 

3. Biorąc pod uwagę interes społeczny mieszkańców Gminy Jeziorany

wyróżniające wyniki pracy zespołu sądu Rada Miejska w Jezioranach zwraca się

z prośbą o odstąpienie od wszelkich projektów i prób ograniczania zakresu funkcjonowania Sądu Rejonowego w Biskupcu.

Zwracamy się jednocześnie z apelem o informowanie władz gminy i uprzednie konsultacje z samorządem dotyczące zamiarów reorganizacji funkcjonujących agend Sądu i Prokuratury w Biskupcu.”

 

Pani Wiceprzewodnicząca zapytała czy są uwagi i pytania do projektu uchwały?

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Po czym odczytała projekt uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 11 radnych.

Rada w wyniku głosowania jednogłośnie

podjęła uchwałę Nr XVIII/196/08

w sprawie protestu przeciwko likwidacji Sądu Rejonowego w Biskupcu

stanowiącą załącznik nr 8 do protokołu

 

9)      wystąpienia o zmianę urzędowej nazwy miejscowości Wojtówko na nazwę zwyczajową – „Wójtówko”

Pani Ewa Maculewicz – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej odczytała uzasadnienie do projektu uchwały:

„Nazwa: „Wójtówko” widnieje w uchwale Rady Narodowej Miasta i Gminy Jeziorany z 27 września 1977 roku w sprawie podziału gminy Jeziorany na sołectwa, podjętej na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy z dnia 25 stycznia 1958 roku o radach narodowych

W Dzienniku Urzędowym Województwa Olsztyńskiego z 16 grudnia 1985 roku Nr 11 opublikowane zostało obwieszczenie Dyrektora Wydziału Organizacyjnego Urzędu Wojewódzkiego z dnia 16 grudnia 1985 roku w sprawie podziału administracyjnego i spisu miejscowości województwa olsztyńskiego i w tym obwieszczeniu również zarówno przy podziale administracyjnym województwa jak i w spisie miejscowości w układzie alfabetycznym widnieje nazwa: „Wójtówko”. Podobnie w uchwale Rady Gminy i Miasta w Jezioranach z dnia 14 września 1990 roku w sprawie podziału gminy na sołectwa widnieje nazwa: „Wójtówko”.

Posiadana dokumentacja pochodząca z różnych okresów posługuje się nazwą: „Wójtówko”. Znaki drogowe, oznaczenia na dostępnych popularnych mapach zawierają nazwę: „Wójtówko”.

Mieszkańcy są nadal zameldowani w miejscowości Wójtówko, a nie Wojtówko, uwag do tego nie zgłasza Departament Rozwoju Informatyki i Systemu Rejestrów Państwowych Ministerstwa  Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Główny Urząd Statystyczny posługuje się nazwą: „Wójtówko” a nie „Wojtówko”.

We wprowadzonym w życie zarządzeniu Nr 15 Ministra Administracji, Gospodarki Terenowej i Ochrony Środowiska z dnia 10 lipca 1980 r. (Dz. Urz. MAGTiOŚ Nr 4, poz. 9) w sprawie Wykazu Urzędowych Nazw Miejscowości w Polsce figuruje nazwa „Wojtówko”. Wykaz ten jest podstawą systemu „TERYT” w Głównym Urzędzie Statystycznym oraz stanowi bazę dla wszystkich zmian urzędowych nazw miejscowości jakie nastąpiły po 1980 r.  Jeśli w Wykazie Urzędowych Nazw Miejscowości w Polsce w 1980 roku wpisana została nazwa „Wojtówko”, zmiana nazwy na „Wójtówko” może nastąpić wyłącznie w sposób formalny, tj. zgodnie z rozporządzeniem ministra właściwego do spraw administracji publicznej, w oparciu o wniosek rady miejskiej, przygotowany w trybie i na zasadach określonych w ustawie z dnia 29 sierpnia 2003r. o urzędowych nazwach miejscowości i obiektów fizjograficznych ( Dz. U. Nr 166, poz. 1612 z późn. zm.) , tj. po przeprowadzeniu konsultacji z mieszkańcami tej miejscowości, w trybie przewidzianym w art. 5a ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym. 

W związku z  zaistniałą sytuacją Rada Miejska na sesji w dniu 22 września 2008 roku podjęła uchwałę nr XVI/174/08 w sprawie przeprowadzenia konsultacji w sołectwie Wójtówko, w której to uchwalono przeprowadzenie konsultacji z mieszkańcami sołectwa Wójtówko w sprawie zmiany nazwy miejscowości Wojtówko na Wójtówko. Tą samą uchwałą powołano 3-osobową komisję doraźną, której zadaniem było ustalenie wyników z konsultacji i przedłożenie ich na kolejnej sesji wraz z opinią.     

Wg stanu na dzień 10 października 2008 roku w Wójtówko zamieszkuje 350 mieszkańców. W miesiącu październiku zostały przeprowadzone konsultacje społeczne będące podstawą do uruchomienia dalszej procedury legislacyjnej. Zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej w Jezioranach nr IV/31/98 z dnia 30 grudnia 1998 roku w sprawie zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami konsultacje ważne są, jeżeli wzięło w nich udział, co najmniej 25% uprawnionych do głosowania z terenu objętego konsultacjami.

Uprawnionych do głosowania jest 278 osób, w konsultacjach wzięło udział 210 osób, co stanowi  75,5%  uprawnionych do głosowania. W związku z tym konsultacje uważa się za wiążące. Wszystkie osoby wypowiedziały się za zmianą nazwy miejscowości z Wojtówko na „Wójtówko.” Pozostawienie nazwy „Wojtówko”

( jak w Wykazie Urzędowych Nazw Miejscowości w Polsce) pociągnie za sobą konieczność podjęcia uchwały Rady Miejskiej dotyczącej zwolnienia osób fizycznych, które w okresie rozpatrywania wniosku dokonywały wpisów do ewidencji działalności gospodarczej z opłaty za zmianę we wpisie do ewidencji w wysokości (obecnie) 50 zł od zmiany lub dokonywały wymiany, bądź wyrobienia dowodu osobistego  z opłaty 30 zł + koszty zdjęć.”

 

Następnie Radny Wiesław Budrewicz – Przewodniczący Komisji Doraźnej ds. przeprowadzenia konsultacji w sołectwie Wojtówko poinformował, iż na posiedzeniu w dniu 15 października 2008 roku Komisja dokonała ustalenia wyników z konsultacji przeprowadzonych w pierwszej dekadzie października wśród mieszkańców w/w sołectwa. Wg stanu na dzień 15 października 2008 roku w miejscowości Wójtówko zamieszkuje 350 mieszkańców. W miesiącu październiku zostały przeprowadzone konsultacje społeczne będące podstawą do uruchomienia dalszej procedury legislacyjnej. Zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej w Jezioranach nr IV/31/98 z dnia 30 grudnia 1998 roku w sprawie zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami konsultacje ważne są, jeżeli wzięło w nich udział, co najmniej 25% uprawnionych do głosowania z terenu objętego konsultacjami. Uprawnionych do głosowania w miejscowości Wójtówko jest 278 osób, w konsultacjach wzięło udział 210 osób, co stanowi 75,5 % uprawnionych do głosowania.

 W związku z tym konsultacje przeprowadzone w miejscowości Wójtówko uważa się za wiążące. Wszystkie osoby wypowiedziały się za zmianą nazwy miejscowości z Wojtówko na Wójtówko.”

Opinia Komisji Doraźnej ds. przeprowadzenia konsultacji w sołectwie Wojtówko stanowi załącznik nr 33 do protokołu.

 

Następnie Pani Wiceprzewodnicząca zapytała czy są uwagi i pytania do projektu uchwały?

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Po czym odczytała projekt uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 10 radnych.

Rada w wyniku głosowania jednogłośnie

podjęła uchwałę Nr XVIII/197/08

w sprawie wystąpienia o zmianę urzędowej nazwy miejscowości Wojtówko na nazwę zwyczajową – „Wójtówko”

      stanowiącą załącznik nr 9 do protokołu

 

 

10)  ustalenia stawki procentowej opłaty adiacenckiej,

Pan Burmistrz poinformował, iż „opłata adiacencka miała ustalać opłatę od wartości działki po dokonaniu inwestycji np. wodociąg, kanalizacja czy droga. Rozmawialiśmy na ten temat na komisjach i uzgodniliśmy,  że chyba byśmy odstąpili od opłaty adiacenckiej. Dlatego, że ta opłata dotyczy przede wszystkim gmin podmiejskich, podwarszawskich, albo gmin takich jak np. Stawiguda.”

 

Następnie Pani Wiceprzewodnicząca zapytała czy są uwagi i pytania do projektu uchwały? (załącznik nr 10 do protokołu)?

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Po czym odczytała projekt uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 11 radnych.

Wynik głosowania: 11 głosów „przeciw”.

W związku z powyższym uchwała w sprawie ustalenia stawki procentowej opłaty adiacenckiej nie została podjęta.

 

11)  odstąpienia od żądania zwrotu udzielonej bonifikaty,

Pani Ewa Maculewicz – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej odczytała uzasadnienie do projektu uchwały:

„Państwo (...) przy zakupie lokalu mieszkalnego, którego byli najemcami mieli udzieloną bonifikatę w wysokości 23.601,60 zł. Lokal ten sprzedali w dniu 10-09-2008 roku, od czasu nabycia do chwili sprzedaży nie minęło 5 lat i zgodnie z ustawą o obrocie nieruchomościami art. 68, Gmina ma obowiązek wystąpienia o zwrot udzielonej ulgi po jej rewaloryzacji. Państwo (...) nabyli przed sprzedażą lokalu mieszkalnego dom mieszkalny na współwłasność z córką i zięciem, gdyby kolejność była odwrotna to zgodnie z ust. 2a art. 68 powołanej ustawy roszczenie Gminie by nie przysługiwało, w zaistniałej sytuacji Gmina może wystąpić o zwrot udzielonej bonifikaty a Państwo (...) mogą odmówić jej zwrotu i sprawa trafi do Sądu, o jej zasadności rozstrzygnie wyrok Sądu. Istnieje możliwość, że Rada Miejska W Jezioranach na wniosek Burmistrza podejmie uchwałę zgodnie z art. 68 2c, który mówi „Właściwy organ może odstąpić od żądania zwrotu udzielonej bonifikaty, w innych przypadkach niż określone w ust. 2a, za zgodą odpowiednio wojewody, rady lub sejmiku". Dotychczas nie było przypadku, żeby Gmina występowała o zwrot udzielonej bonifikaty. Przed nowelizacją ustawy do 2004 roku Zarząd miał prawo i odstępował od żądania zwrotu udzielonej bonifikaty. Po jej nowelizacji w 2004 roku do zmian w 2007, nie było przypadków podlegających pod o żądanie, zainteresowani przed sprzedażą występowali o uzyskanie informacji o warunkach zwrotu bonifikaty i po otrzymaniu odpowiedzi, że Gmina nie ma możliwości odstąpienia od tego żądania rezygnowali z zaplanowanych transakcji. Po nowelizacji ustawy jest to pierwszy przypadek zaistnienia obowiązku żądania zwrotu udzielonej bonifikaty przy sprzedaży lokali mieszkalnych.”

 

Następnie Pani Wiceprzewodnicząca zapytała czy są uwagi i pytania do projektu uchwały?

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Po czym Pani Wiceprzewodnicząca odczytała projekt uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 10 radnych.

Rada w wyniku głosowania przy jednym głosie „wstrzymującym się”

podjęła uchwałę Nr XVIII/198/08

w sprawie odstąpienia od żądania zwrotu udzielonej bonifikaty

      stanowiącą załącznik nr 11 do protokołu

 

12)  sprzedaży działek niezabudowanych położonych na terenie Miasta Jeziorany,

 

Pani Wiceprzewodnicząca zapytała czy są uwagi i pytania do projektu uchwały?

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Po czym Pani Wiceprzewodnicząca odczytała projekt uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 11 radnych.

Rada w wyniku głosowania jednogłośnie

podjęła uchwałę Nr XVIII/199/08

w sprawie sprzedaży działek niezabudowanych położonych na terenie

 Miasta Jeziorany

      stanowiącą załącznik nr 12 do protokołu

 

 

13)  uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Jeziorany w obrębie miejscowości Olszewnik,

Pan Zygmunt Stachlewski – Kierownik Referatu Budownictwa poinformował, iż propozycje zmian do uchwały zaproponowane na posiedzeniu Komisji Budżetu zostały wprowadzone do projektu uchwały, czyli dopisanie zapisów „wielospadowych” i „wolnostojące”, a także wprowadzono propozycję komisji dotyczącą wysokości ogrodzenia działek budowlanych z 120 cm na 150 cm.

Pan Zygmunt Stachlewski dodał, iż „wczoraj na Komisji Budżetu Pan Przewodniczący zwrócił uwagę, że załącznik nr 2 do uchwały nie podpisuje Przewodniczący Rady. Jednak skoro jest to załącznika do uchwały i wszystkie załączniki łącznie z uchwałą podpisuje Przewodniczący, to tak powinno być. Dlatego też załącznik został taki sam jak był.

 Jest Art. 20 ustawy o planowaniu przestrzennym, który brzmi:

„Plan miejscowy uchwala rada gminy, po stwierdzeniu jego zgodności z ustaleniami studium, rozstrzygając jednocześnie o sposobie rozpatrzenia uwag do projektu planu oraz sposobie realizacji, zapisanych w planie, inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy, oraz zasadach ich finansowania, zgodnie z przepisami o finansach publicznych. Część tekstowa planu stanowi treść uchwały, część graficzna oraz wymagane rozstrzygnięcia stanowią załączniki do uchwały.”

Następnie Przewodniczący Komisji Oświaty i Budżetu odczytali stawki zaproponowane przez komisje na posiedzeniach:

1) 1 MN  -     20%

2) 1 MN/U  - 20 %

3) 1 MR  (rolnicze) -  5 %

4) 1 UT (turystyczne) – 30%

5) 1 KDW  -  5%

6) 1 KDWp  - 5%

 

Po czym przystąpiono do przegłosowania poprawek do uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Jeziorany w obrębie miejscowości Olszewnik, mianowicie wprowadzenie zapisów „wielospadowych”

i „wolnostojące”, a także wysokości ogrodzenia działek budowlanych – 150 cm, a także stawek:

1) 1 MN  -     20%

2) 1 MN/U  - 20 %

3) 1 MR  (rolnicze) -  5 %

4) 1 UT (turystyczne) – 30%

5) 1 KDW  -  5%

6) 1 KDWp  - 5%

Obecnych radnych: 11

Wynik głosowania: 11 „za”.

W związku z powyższym Rada przyjęła poprawki do uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Jeziorany w obrębie miejscowości Olszewnik.

 

Następnie Pani Wiceprzewodnicząca zapytała czy są jeszcze jakieś uwagi i pytania do projektu uchwały?

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Po czym odczytała projekt uchwały z wprowadzonymi poprawkami.

W głosowaniu udział wzięło 11 radnych.

Rada w wyniku głosowania jednogłośnie

podjęła uchwałę Nr XVIII/200/08

w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Jeziorany w obrębie miejscowości Olszewnik,

      stanowiącą załącznik nr 13 do protokołu

 

14)  zaciągnięcia długoterminowego kredytu na finansowanie planowanego deficytu,

Pani Maria Compa – Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały, stanowiący załącznik nr 14 do protokołu.

Pani Wiceprzewodnicząca zapytała czy są uwagi i pytania do projektu uchwały?

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Po czym odczytała projekt uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 11 radnych.

Rada w wyniku głosowania jednogłośnie

podjęła uchwałę Nr XVIII/201/08

w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu złotowego na finansowanie planowanego deficytu

      stanowiącą załącznik nr 14 do protokołu

 

15)  zaciągnięcia zobowiązania w postaci weksla na zabezpieczenie dotacji w ramach Projektu priorytet 3 – Rozwój lokalny (z wyłączeniem Działania 3.4 – Mikroprzedsiębiorstwa) Działanie 3.1 obszary wiejskie projektu pod nazwą „Budowa sieci wodociągowej z przyłączami w Kiersztanowie”

Pani Maria Compa – Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały, stanowiący załącznik nr 15 do protokołu.

Pani Wiceprzewodnicząca zapytała czy są uwagi i pytania do projektu uchwały?

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Po czym odczytała projekt uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 11 radnych.

Rada w wyniku głosowania jednogłośnie

podjęła uchwałę Nr XVIII/202/08

w sprawie zaciągnięcia zobowiązania w postaci weksla na zabezpieczenie dotacji w ramach Projektu priorytet 3 – Rozwój lokalny (z wyłączeniem Działania 3.4 – Mikroprzedsiębiorstwa) Działanie 3.1 obszary wiejskie projektu pod nazwą „Budowa sieci wodociągowej z przyłączami w Kiersztanowie”

      stanowiącą załącznik nr 15 do protokołu

 

 

16)  zmian w budżecie gminy na 2008 rok.

 

Pani Maria Compa – Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały, stanowiący załącznik nr  16 do protokołu.

Pani Wiceprzewodnicząca zapytała czy są uwagi i pytania do projektu uchwały?

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Po czym odczytała projekt uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 11 radnych.

Rada w wyniku głosowania jednogłośnie

podjęła uchwałę Nr XVIII/203/08

w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008 rok

      stanowiącą załącznik nr 16 do protokołu

 

 

17)  zmieniająca uchwałę w sprawie określenia zasad gospodarki nieruchomościami i stosowania bonifikat,

Pani Ewa Maculewicz – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej odczytała uzasadnienie do projektu uchwały:

„Lokal mieszkalny nr 3 w budynku nr 14 przy ulicy Kajki został,  włączony do lokalu nr 2

Lokal mieszkalny nr 2 w budynku mieszkalnym nr 13 przy Placu Jedności Narodowej 13 został  zwolniony  przez dotychczasowego najemcę i przeznaczony do przydziału najemcy z budynku kina.”

Pani Wiceprzewodnicząca zapytała czy są uwagi i pytania do projektu uchwały?

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Po czym odczytała projekt uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 11 radnych.

Rada w wyniku głosowania jednogłośnie

        podjęła uchwałę Nr XVIII/204/08

zmieniająca uchwałę w sprawie określenia zasad gospodarki nieruchomościami

i stosowania bonifikat,

         stanowiącą załącznik nr 17 do protokołu

 

18)  określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości w 2009 roku,

Pani Ewa Maculewicz – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej zapytała, jakie są stanowiska Komisji Rady w sprawie powyższej uchwały?

 

Radny Zbigniew Czabrycki – Przewodniczący Komisji Oświaty poinformował, iż członkowie Komisji Oświaty przychylają się do stawek zaproponowanych przez Pana Burmistrza.

 

Radny Włodzimierz Suchocki – Przewodniczący Komisji Budżetu powiedział, że członkowie Komisji Budżetu również zaakceptowali stawki podatku od nieruchomości zaproponowane przez Pana Burmistrza.

 

Następnie Pani Wiceprzewodnicząca zapytała czy są uwagi i pytania do projektu uchwały?

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Po czym odczytała projekt uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 9 radnych.

Rada w wyniku głosowania jednogłośnie

        podjęła uchwałę Nr XVIII/205/08

w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości w 2009 roku

         stanowiącą załącznik nr 18 do protokołu

 

 

19)  obniżenia średniej krajowej ceny skupu żyta przyjmowanej jako podstawa do obliczenia podatku rolnego w 2009 roku,

Pani Ewa Maculewicz – Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej powiedziała, że w roku 2008 średnia cen skupu żyta za 1 q wynosiła 40,00 zł. Cena żyta według Prezesa GUS – 55,80 za 1 q. Natomiast proponowana cena skupu żyta za 1 q na 2009 rok wynosi 40,00 zł.

Następnie Pani Ewa Maculewicz zapytała, jakie są stanowiska Komisji Rady w sprawie ceny skupu żyta na 2009 rok?

 

Radny Zbigniew Czabrycki – Przewodniczący Komisji Oświaty poinformował, iż członkowie Komisji Oświaty przychylają się do stawki zaproponowanych przez Pana Burmistrza, czyli 40,00 zł.

 

Radny Włodzimierz Suchocki – Przewodniczący Komisji Budżetu powiedział, że członkowie Komisji Budżetu również zaakceptowali cenę skupu żyta za 1 q na 2009 rok w wysokości 40,00 zł.

 

Następnie Pani Wiceprzewodnicząca zapytała czy są uwagi i pytania do projektu uchwały?

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Po czym odczytała projekt uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 9 radnych.

Rada w wyniku głosowania przy jednym głosie „wstrzymującym się”

        podjęła uchwałę Nr XVIII/206/08

w sprawie obniżenia średniej krajowej ceny skupu żyta przyjmowanej jako podstawa do obliczenia podatku rolnego w 2009 roku

         stanowiącą załącznik nr 19 do protokołu

 

20)  określenia stawki opłaty od posiadania psów,

Pani Ewa Maculewicz – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej zapytała, jakie są stanowiska Komisji Rady w sprawie powyższej uchwały?

Przewodniczący Komisji Oświaty i Komisji Budżetu poinformowali, iż członkowie obu komisji podczas posiedzenia opowiedzieli się za stawką opłaty od posiadania psów w wysokości 30,00 zł.  

Następnie Pani Wiceprzewodnicząca zapytała czy są uwagi i pytania do projektu uchwały?

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Po czym odczytała projekt uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 9 radnych.

Rada w wyniku głosowania jednogłośnie

        podjęła uchwałę Nr XVIII/207/08

w sprawie określenia stawki opłaty od posiadania psów

         stanowiącą załącznik nr 20 do protokołu

 

21)   ustalenia miejscowości spełniających warunki do pobierania opłaty miejscowej,

Pani Ewa Maculewicz – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej odczytała uzasadnienie do projektu uchwały:

„Zgodnie z treścią art. 17 ust.5 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych  (Dz.U. z 2006r. Nr 121 poz. 844 z późn.zm.) Rada Gminy ustala miejscowości odpowiadające warunkom określonym  w przepisach wydanych na podstawie  ust. 3 i 4, w których pobiera się opłatę miejscową.  W związku z powyższym:

-  aby ustalić czy niżej wymienione miejscowości spełniają warunki klimatyczne wystąpiono do Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska z zapytaniem czy na obszarze Kikit i Zerbunia zachowane są dopuszczalne poziomy niektórych substancji w powietrzu ze względu na ochronę zdrowia ludzi oraz dopuszczalny poziom pól magnetycznych , określonych w przepisach o ochronie środowiska;

- wg ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej w tut. urzędzie ustalono, iż :

·        W Zerbuniu  dwie osoby prowadzą działalność w zakresie usług hotelarskich w kwaterach agroturystycznych,

·        W Kikitach oprócz ODK SW dwie osoby prowadzą działalność w zakresie usług hotelarskich  w kwaterach agroturystycznych,1 osoba prowadzi pole namiotowe (rodzaj działalności - hotele i restauracje).”

 

Następnie Pani Wiceprzewodnicząca zapytała czy są uwagi i pytania do projektu uchwały?

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Po czym odczytała projekt uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 9 radnych.

Rada w wyniku głosowania jednogłośnie

        podjęła uchwałę Nr XVIII/208/08

w sprawie ustalenia miejscowości spełniających warunki

do pobierania opłaty miejscowej

         stanowiącą załącznik nr 21 do protokołu

 

22)  określenia stawki opłaty miejscowej, terminu płatności oraz sposobu jej poboru,

Pani Ewa Maculewicz – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej odczytała uzasadnienie do projektu uchwały:

Zgodnie z treścią art. 17 ust.5 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych  (Dz.U. z 2006r. Nr 121 poz. 844 z późn.zm.) Rada Gminy ustala miejscowości odpowiadające warunkom określonym  w przepisach wydanych na podstawie  ust. 3 i 4, w których pobiera się opłatę miejscową. Natomiast na podstawie art. 19 pkt 1 wyżej cytowanej ustawy  Rada Gminy w drodze uchwały określa zasady ustalania i poboru oraz terminy płatności i wysokość stawki opłaty miejscowej, które nie mogą przekraczać stawek maksymalnych określonych przez ustawodawcę. Obwieszczeniem Ministra Finansów z dnia 29 lipca 2008r. ogłoszono wysokość górnych stawek w podatkach i opłatach lokalnych w 2009 roku. W związku z ustaleniem wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych w okresie pierwszego półrocza 2008 roku ogłoszonym przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w dniu 15 lipca i opublikowanym w Monitorze Polskim w dniu 23 lipca 2008r. Nr 54, poz. 486,  wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych w pierwszym półroczu 2008 r. wyniósł 4,2%. Wobec powyższego dokonano czynności technicznej polegającej na przeliczeniu górnych stawek kwotowych podatków i opłat lokalnych zgodnie ze wskaźnikiem.Zgodnie z zapisami tej ustawy dzienna stawka opłaty miejscowej nie może przekroczyć 1,86 zł dziennie.

Wpływy z tyt. opłaty miejscowej w 2007 roku wyniosły – 21.063,58 zł.

Wpływy do 30.11.2008 – 12.038,48 zł.”

Następnie Pani Wiceprzewodnicząca zapytała czy są uwagi i pytania do projektu uchwały?

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Po czym odczytała projekt uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 9 radnych.

Rada w wyniku głosowania jednogłośnie

        podjęła uchwałę Nr XVIII/209/08

w sprawie określenia stawki opłaty miejscowej, terminu płatności

oraz sposobu jej poboru

         stanowiącą załącznik nr 22 do protokołu

 

23)  określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych,

Pani Ewa Maculewicz – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej odczytała uzasadnienie do projektu uchwały:

            „Na podstawie art.. 10 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2006r. Nr 121, poz. 844 z późn.zm.) Rada Gminy w drodze uchwały określa stawki podatku od środków transportowych  z tym, że stawki nie mogą być niższe od stawek minimalnych, ani wyższe od stawek maksymalnych określonych przez ustawodawcę.

            Obwieszczeniem Ministra Finansów z dnia 13 października 2008r. ogłoszono stawki minimalne podatku od środków transportowych obowiązujące w 2009r. W związku iż procentowy wskaźnik kursu euro na pierwszy dzień roboczy października danego roku w stosunku do roku poprzedniego wyniósł 3,3819, a zatem uległ zmniejszeniu o 10,29% w stosunku do roku poprzedniego. W związku z tym dokonano przeliczenia stawek minimalnych podatku od środków transportowych obowiązujących w 2009 roku.

Obwieszczeniem Ministra Finansów z dnia 29 lipca 2008r. ogłoszono wysokość górnych stawek kwotowych w podatkach i opłatach lokalnych w 2009 roku. W związku z ustaleniem wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych w okresie pierwszego półrocza 2008 roku ogłoszonym przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w dniu 15 lipca i opublikowanym w Monitorze Polskim w dniu 23 lipca 2008r. Nr 54, poz. 486, wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych w pierwszym półroczu 2008 r. wyniósł 4,2%. W projekcie zaproponowano stawki z 2008 roku proporcjonalnie zwiększone o w/w wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych w okresie pierwszego półrocza 2008 roku tj. 4,2%. Przewidywany wzrost dochodów w 2009 – ok. 2.398zł.

Wpływy z tyt. podatku od środków transportowych w 2007roku wyniosły – 57.397,69 zł.

Wpływy do 30.11.2008 – 51.563,90 zł.”

Pani Ewa Maculewicz – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej poinformowała, iż na posiedzeniach komisji w projekcie uchwały zaproponowane były dwie stawki podatku od środków transportowych, mianowicie 3% i 4,2%. W związku z tym Pani Wiceprzewodnicząca zapytała, za jaką stawką opowiedziały się komisje?

 

Radny Zbigniew Czabrycki – Przewodniczący Komisji Oświaty poinformował, iż członkowie Komisji Oświaty proponują stawkę podatku od środków transportowych w wysokości 4,2%.

 

Radny Włodzimierz Suchocki – Przewodniczący Komisji Budżetu powiedział, że członkowie Komisji Budżetu również proponują stawkę podatku od środków transportowych

w wysokości 4,2%.

 

W związku z powyższym Pani Ewa Maculewicz – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej odczytała projekt uchwały z uwzględnieniem stawki podatku od środków transportowych w  wysokości 4,2 %.

W głosowaniu udział wzięło 11 radnych.

Rada w wyniku głosowania przy jednym głosie „przeciw”

        podjęła uchwałę Nr XVIII/210/08

w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych

         stanowiącą załącznik nr 23 do protokołu

 

 

24)  ustalenia opłat za korzystanie z Cmentarza Komunalnego w Jezioranach i urządzeń cmentarnych,

Pani Ewa Maculewicz – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej odczytała uzasadnienie do projektu uchwały:

„Wnoszona przy pochówku opłata grzebalna daje skutek na dwadzieścia lat, gdyż przed upływem tego okresu nie można użyć grobu do ponownego pochówku.

Po upływie 20 lat ponowne użycie grobu do chowania nie może nastąpić jeżeli opiekun grobu  zgłosi przeciw temu zastrzeżenie i  uiści opłatę, przewidzianą za pochowanie zwłok.  Wniesienie opłaty ma skutek na dalszych 20 lat i może być odnawiane.

Przepisy ustalające termin dwudziestoletni nie mają zastosowania do pochowania zwłok w grobach murowanych. W tym przypadku nie ma określonego jakiekolwiek terminu. Domyślnie należy uważać je za trwałe. Należy jednak dodać, że postawienie nagrobka np. z granitu nie zmienia charakteru grobu. Grób z tzw. pomnikiem zawsze będzie grobem ziemnym , jeżeli więc nie będą wnoszone opłaty po 20 latach to w przeciwieństwie do grobu murowanego zostanie on  po 20 latach użyty  do ponownego pochówku.

Wpływy z tytułu opłat  -  rok 2007                                   13 380,00 zł

                                         rok 2008 ( na 30.10.2008)        18 000,00 zł”

 

Pani Wiceprzewodnicząca zapytała, jakie są stanowiska komisji w sprawie powyższej uchwały?

 

Radny Zbigniew Czabrycki – Przewodniczący Komisji Oświaty poinformował, iż członkowie Komisji Oświaty proponują takie stawki, jakie zaproponował w projekcie uchwały Pan Burmistrz.

 

Radny Włodzimierz Suchocki – Przewodniczący Komisji Budżetu powiedział, że członkowie Komisji Budżetu również proponują takie stawki, jakie zaproponował w projekcie uchwały Pan Burmistrz.

 

Następnie Pani Wiceprzewodnicząca zapytała czy są uwagi i pytania do projektu uchwały?

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Po czym odczytała projekt uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 11 radnych.

Rada w wyniku głosowania przy jednym głosie „przeciw”

        podjęła uchwałę Nr XVIII/211/08

w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z Cmentarza Komunalnego w Jezioranach i urządzeń cmentarnych,

         stanowiącą załącznik nr 24 do protokołu

 

25)  określenia dziennych stawek opłaty targowej oraz zasad jej poboru,

Pani Ewa Maculewicz – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej odczytała uzasadnienie do projektu uchwały:

„Zgodnie z treścią  art.19 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r o podatkach i opłatach lokalnych, Rada Miejska jest uprawniona do określenia zasad i poboru oraz  terminów  płatności  i wysokości stawek opłaty targowej. Opłatę targową pobiera się od osób fizycznych, osób  prawnych oraz jednostek  organizacyjnych , które nie mają osobowości prawnej, dokonujących sprzedaży na targowiskach.

Proponowane dzienne stawki nie przekraczają górnej granicy określonej przez Ministra  Finansów , która na rok 2009 nie może przekroczyć  658,49 zł zł.

Wpływy z opłaty targowej za rok budżetowy  2007                                      -  8 150,00 zł

                                                                                                  2008 ( na  30.10.2008)          -  6 510,00 zł”

 

     Pani Wiceprzewodnicząca zapytała, jakie są stanowiska komisji w sprawie powyższej uchwały?

 

Przewodniczący Komisji Oświaty i Komisji Budżetu wnioskują o uściślenie sprzedaży z ławy zadaszonej oraz wykreślenie z §1 pkt.4 ppkt d) z pozostałych miejsc.

 

Pani Danuta Zawolska – Sekretarz Gminy poinformowała, iż zostaje dodane słowo z „jednego” stanowiska zadaszonego, natomiast ppkt – „z pozostałych miejsc” zostaje wykreślony.

 

Następnie przegłosowano autopoprawkę do projektu uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 10 radnych.

Wynik głosowania: 10 „za”

 

Następnie Pani Wiceprzewodnicząca zapytała czy są jeszcze jakieś uwagi i pytania do projektu uchwały?

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Po czym odczytała projekt uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 10 radnych.

Rada w wyniku głosowania jednogłośnie

        podjęła uchwałę Nr XVIII/212/08

w sprawie określenia dziennych stawek opłaty targowej oraz zasad jej poboru

         stanowiącą załącznik nr 25 do protokołu

 

 

26)   określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie usuwania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych oraz opróżnianie zbiorników bezodpływowych na terenie Gminy Jeziorany,

Pani Ewa Maculewicz – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej odczytała uzasadnienie do projektu uchwały:

„Na podstawie art.6  ust.2 ustawy  z dnia 13 września 1996r o utrzymaniu czystości

i porządku w gminach , Rada Miejska  określa , w drodze  uchwały , górne stawki opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości  w zakresie  odbierania odpadów  komunalnych , opróżniania zbiorników  bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych .Zmiana  ceny  1m3  wywozu i unieszkodliwiania odpadów komunalnych , podyktowana jest faktem  wzrostu stawki  (od stycznia 2009r) za unieszkodliwienie  1 tony odpadów na składowisku w Bisztynku  z kwoty  115,00 zł netto ( 140,30 zł brutto) na kwotę 160,00 zł netto ( 195,20 zł brutto). Wzrost ceny odbioru 1m/3 odpadów komunalnych o 33% .”

Proponowana górna stawka opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za odbiór odpadów komunalnych wynosi 73,00 zł brutto m/3.”

Następnie Pani Wiceprzewodnicząca zapytała czy są uwagi i pytania do projektu uchwały?

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Po czym odczytała projekt uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 10 radnych.

Rada w wyniku głosowania przy jednym głosie „przeciw”

        podjęła uchwałę Nr XVIII/213/08

w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie usuwania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych oraz opróżnianie zbiorników bezodpływowych

na terenie Gminy Jeziorany

         stanowiącą załącznik nr 26 do protokołu

 

 

27)  ustalenia ekwiwalentu pieniężnego dla członków jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych za udział w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym organizowanym przez Państwową Straż Pożarniczą lub gminę,

Pani Ewa Maculewicz – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej odczytała uzasadnienie do projektu uchwały:

Ustawa  z dnia  25 lipca 2008r o zmianie ustawy o ochronie przeciwpożarowej  oraz niektórych ustaw  wprowadziła zmianę  w art. 28  ustawy z dnia 24 sierpnia 1991r ( Dz.U. z 2002r. Nr 147, poz.1229 z późn. zm.)

W art. 28  ust. 1 i 2 otrzymał nowe brzmienie:

„ 1. Członek ochotniczej straży pożarnej , który uczestniczył w działaniu ratowniczym lub szkoleniu organizowanym przez Państwową Straż Pożarną lub gminę, otrzymuje ekwiwalent  pieniężny.  Wysokość ekwiwalentu ustala rada gminy w drodze uchwały.

  2. Wysokość ekwiwalentu , o którym mowa w ust. 1 , nie może przekroczyć  1/175  przeciętnego wynagrodzenia  ogłoszonego przez Prezesa  Głównego  Urzędu Statystycznego  w Dzienniku  Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej :Monitor Polski” na postawie  art.20 pkt 2 ustawy z dnia 17 grudnia 1998r. o emeryturach  i rentach  z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych  (Dz. U.  z 2004r  Nr 39, poz. 353, z późn. zm.)  przed dniem ustalenia ekwiwalentu, za każdą godzinę udziału w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym. Ekwiwalent jest wypłacany  z budżetu  gminy.” Przed dniem  ustalenia ekwiwalentu przeciętne wynagrodzenie ogłoszone przez Prezesa GUS wynosiło 2968,55 zł  a więc  stawka w wysokości 15,00 zł  godzinę  nie przekracza 1/175 tego wynagrodzenia ( 16,96zł). Ustalona stawka  jest  w wysokości stawki  obowiązującej w roku 2008.”

 

Następnie Pani Wiceprzewodnicząca zapytała czy są uwagi i pytania do projektu uchwały?

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Po czym odczytała projekt uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 11 radnych.

Rada w wyniku głosowania jednogłośnie

        podjęła uchwałę Nr XVIII/214/08

w sprawie ustalenia ekwiwalentu pieniężnego dla członków jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych za udział w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym organizowanym przez Państwową Straż Pożarniczą lub gminę

         stanowiącą załącznik nr 27 do protokołu

 

28)  utworzenia rachunków dochodów własnych w jednostkach budżetowych,

Pani Wiceprzewodnicząca zapytała czy są uwagi i pytania do projektu uchwały?

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Po czym odczytała projekt uchwały.

W głosowaniu udział wzięło 11 radnych.

Rada w wyniku głosowania jednogłośnie

        podjęła uchwałę Nr XVIII/215/08

w sprawie utworzenia rachunków dochodów własnych

w jednostkach budżetowych

         stanowiącą załącznik nr 28 do protokołu

 

      Ad. 6. Informacja dotycząca podatku leśnego.

Radni wysłuchali informację dotyczącą podatku leśnego na 2009 rok, która stanowi załącznik nr 29 do protokołu i ustosunkowali się do niej pozytywnie.

 

      Ad. 7.  Skarga Pana Krzysztofa Papiernika na bezczynność Burmistrza Jezioran.

Pani Wiceprzewodnicząca odczytała skargę Pana Krzysztofa Papiernik, która stanowi załącznik nr 30 do protokołu. Poinformowała, iż „skargę Pan Krzysztof Papiernik skierował do Inspektoratu Ochrony Środowiska, następnie Inspektorat zgodnie z kompetencją przekazał skargę Przewodniczącemu Rady Miejskiej. Przewodniczący Rady skierował pismo w sprawie wyjaśnienia skargi do Burmistrza Jezioran. Pan Burmistrz Jezioran przedstawił informację odnośnie aspektów zawartych w skardze (załącznik nr 31 do protokołu).

 

Pan Burmistrz powiedział, iż „Pan Papiernik kupił działkę w Radostowie, puszczał ścieki do rowu, zaczął się budować, przytkał dostęp do kanalizacji mieszkańcom i od tej chwili zaczął się problem. Z naszej strony nie ma przyzwolenia, aby ścieki bytowe były puszczane po rowach, natomiast nie jesteśmy w stanie wszędzie te osoby dopilnować. Skupmy się na budowie kanalizacji i to będzie podstawowa sprawa. Tak naprawdę na skargę Pana Papiernika, również mógłbym odpowiedzieć skargą do innych służb, natomiast nie robię tego, ponieważ uważam, że ignorancja jest w tym momencie najlepsza.”

 

    Ad. 8. Przyjęcie protokołów z XVI i XVII sesji.

Protokoły z XVI i  XVII sesji udostępnione były do wglądu w dniu sesji.

W głosowaniu udział wzięło 11 radnych.

Rada w wyniku głosowania jednogłośnie przyjęła protokoły z XVI i XVII sesji Rady Miejskiej w Jezioranach.

 

    Ad. 9. Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.

Nie było.

 

     Ad. 10. Wolne wnioski i zapytania.

Radny Zbigniew Czabrycki podziękował Pani Ewie Maculewicz za sprawne poprowadzenie sesji.

 

Pani Grażyna Napiórkowska - sołtys Sołectwa Miejska Wieś zapytała, co zostało zrobione jeśli chodzi o wynagradzanie co niektórych sołtysów?

 

Pani Wiceprzewodnicząca stwierdziła, iż „z tego co wiem to projekt statutu jest u radcy prawnego i czekamy na zmianę statutu, żebyśmy mogli to załatwić.”

 

Rady Stanisław Kawecki powiedział, iż projekt statutu z zaproponowanymi zmianami jest w tej chwili u radcy prawnego, natomiast jest tam niewielka zmiana dotycząca wynagradzana sołtysów, bo komisja nie miała odwagi podjąć decyzji. Nad projektem statutu będą obradowały komisje stałe Rady i może wtedy wprowadzimy zmiany, to zależy od woli Rady.

Dodał, iż „narasta pewien problem. Nie mamy już sołtysa w Kikitach. Były przeprowadzone wybory w Kikitach, została wybrana Pani, która po kilku dniach zrezygnowała z pełnienia funkcji. Oprócz odpowiedniego wynagrodzenia sołtysa duże znaczenie ma także stosunek ludzi do sołtysa. Jeśli jest to postawa ludzi względem sołtysów tylko roszczeniowa, to w tym momencie zaczyna się już problem. Należałoby także unormować sprawę wynagradzania świetlicowych w poszczególnych sołectwach, ponieważ wynagrodzenie, jakie otrzymują za swoją prace jest zbyt niskie, ponieważ mogą być kłopoty z świetlicowymi za jakiś czas jeśli czegoś się z tym nie zrobi.”

 

Następnie Pani Wiceprzewodnicząca w imieniu Przewodniczącego Rady Miejskiej

i wszystkich radnych życzyła wszystkim wesołych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia.

 

W związku z tym, że porządek obrad XVIII sesji Rady Miejskiej w Jezioranach został wyczerpany Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Jezioranach zakończył obrady XVIII sesji dziękując wszystkim za przybycie i udział w obradach.

 

 

 

        Protokołowała                                                   Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej

 

    Anna Gleszczyńska                                                                 Ewa Maculewicz