?

Jeziorany: Zaciągnięcie długoterminowego kredytu złotowego na finansowanie planowanego deficytu - I
Numer ogłoszenia: 54710 - 2009; data zamieszczenia: 09.03.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Jeziorany reprezentowana przez Burmistrza Jezioran , Plac Zamkowy 4, 11-320 Jeziorany, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 5392748, faks 089 5392760.

·                  Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.jeziorany.nowoczesnagmina.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaciągnięcie długoterminowego kredytu złotowego na finansowanie planowanego deficytu - I.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest : Zaciągnięcie kredytu długoterminowego złotowego na sfinansowanie planowanego deficytu - CPV 66.11.30.00-5 usługi udzielania kredytu. 1.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Kwota kredytu - 302 985,00 zł: 1.1.Kwota kredytu będzie przeznaczona na dokapitalizowanie Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Jezioranach Sp. z o.o. z przeznaczeniem na modernizację oczyszczalni ścieków w Jezioranach 1.2. Kredyt zostanie uruchomiony w jednej transzy w ciągu trzech dni od dnia podpisania umowy. 1.3.Okres spłaty kredytu od 10.12.2009r. do 10.11.2012r. 1.4.Rok obrachunkowy - 365 dni 1.5.Karencja w spłacie rat kapitałowych: 10.12.2009r. 1.6.Spłata rat kapitałowych: Kwota kredytu: 302 985,00 302 985,00 L.p. Termin spłaty Kwota raty kapitałowej 1. ROK 2009 2. 10.12.2009 985,00 3. ROK 2010 4. 10.03.2010 26 000,00 5. 10.06.2010 26 000,00 6. 10.09.2010 25 000,00 7. 10.11.2010 25 000,00 8. ROK 2011 9. 10.03.2011 25 000,00 10. 10.06.2011 25 000,00 11. 10.09.2011 25 000,00 12. 10.11.2011 25 000,00 13. ROK 2012 14. 10.02.2012 25 000,00 15. 10.06.2012 25 000,00 16. 10.07.2012 25 000,00 17. 10.11.2012 25 000,00 1.7.Spłata odsetek w ratach miesięcznych począwszy od następnego miesiąca od postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego 1.8.Kredyt zostanie uruchomiony w okresie 3 dni po podpisaniu umowy kredytowej 1.9.Oprocentowanie zmienne wg stopy WIBOR 3M na dzień 06.03.2009r. - 4,38 powiększone o stałą marżę banku 1.10.Stała marża bankowa 1.11.Kredytem mogą być sfinansowane wydatki poniesione w roku 2008 przed podpisaniem umowy kredytowej. 2. Zabezpieczenie - weksel in blanco z deklaracją wekslową. 3. Celem przygotowania oferty zamawiający prześle następujące dokumenty: - uchwałę Nr XX/227/09 Rady Miejskiej w Jezioranach z dnia 3 lutego 2009 roku w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego złotowego. - sprawozdania: RB-NDS, Rb-N, Rb-z - za 2008 rok. - opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej o możliwości sfinansowania deficytu budżetowego Gmin oraz udostępni: budżet Gminy na 2009r. jest dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego pod adresem: www.bip.jeziorany.nowoczesnagmina.pl 4. Wymagany termin realizacji zamówienia - uruchomienie kredytu w ciągu 3 dni od dnia podpisania umowy. 5. ZAMAWIAJĄCY ZASTRZEGA SOBIE PRAWO: -nie wykorzystania w całości kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat, -wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat z tytułu skrócenia okresu kredytowania, -zrefundowania z kredytu wydatków poniesionych przed zawarciem umowy kredytowej, -przelania kredytu na rachunek wskazany przez zamawiającego..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 3.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Zamawiający odstępuje do pobierania wadium

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

·                  Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zgodnie z pkt 8 SIWZ OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANI ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW: 8.1. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy - art.22 ust.1 Pzp: 1.posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2.posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; 3.znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4.nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 8.2. Zamawiający ustala następujące szczegółowe warunki udziału w postępowaniu: 1.W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008r. Nr 171, poz. 1058), w tym w szczególności nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2. 2.Bank państwowy, konsorcjum bankowe lub bank utworzony na podstawie ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997r. (Dz. U. z 2002r. Nr 72, poz. 665) oraz innych przepisów prawa obowiązujących w RP. 3.Za spełnienie warunków udziału w postępowaniu uważać się będzie wykonawców: 1)o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt.1 - aktualny odpis z właściwego rejestru potwierdzający, że profil działania wykonawcy odpowiada przedmiotowi zamówienia oraz wskazujący osoby upoważnione do dokonania czynności prawnych o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 2 potwierdzony odpowiednimi dokumentami, wymienionymi dalej, 2)o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 3 - nie zaleganie z bieżącą zapłatą podatków - US i ZUS, 3)o których mowa w art. 22 ust.1 pkt. 4 - nie podleganie wykluczeniu z zamówieniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 1-9 oraz ust. 2 pkt. 1 prawa zamówień publicznych,. 4.Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców: Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie dokumentów, o których mowa w pkt 9 SIWZ, wg formuły: spełnia-nie spełnia. Nie spełnienie choćby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. Zamawiający zawiadomi niezwłocznie Wykonawcę o wykluczeniu z postępowania, podając uzasadnienie faktyczne i prawne. 5.Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w wyznaczonym terminie nie złożyli zaświadczeń, oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania..

·                  Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z pkt 9 SIWZ 9.1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oferta musi zawierać następujące dokumenty: 1)ofertę na formularzu wg wzoru określonego w załączniku Nr 1 do SIWZ. Wymagana forma dokumentu - oryginał. 2)Przygotować i załączyć formularz kalkulacji kosztów kredytu w oparciu o podane informacje w SIWZ dla w wersji elektronicznej zgodnie ze wzorem przedstawionym w załączniku nr 3 do SIWZ 3)Załączyć projekt umowy kredytowej zgodnie z pkt. 22 SIWZ (w formie papierowej i elektronicznej). 4)Oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu: a)oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 Pzp oraz że nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2. wg wzoru określonego w załączniku Nr 2 do SIWZ, Wymagana forma dokumentu - oryginał; b)aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego, uprawniający do wystąpienia w obrocie prawnym i gospodarczym wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Wymagana forma dokumentu - oryginał lub kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę c)Oświadczenie, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków na rzecz właściwego Urzędu Skarbowego - zał. Nr 1- druk oferty; d)Oświadczenie, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne na rzecz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego - zał. Nr 1- druk oferty; 5) W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - należy załączyć pełnomocnictwo określające jego zakres. Wymagana forma dokumentu - oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza (zgodnie z art. 98 ustawy z dnia 14 lutego 1991r. Prawo o notariacie - Dz. U. z 2002r. Nr 42, poz.369 z późn. zm.). 6) W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie - należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wymagana forma dokumentu - oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza (zgodnie z art. 98 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie - Dz. U. z 2002 r. Nr 42, poz. 369, z poźn. zm.). 9.2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 9.1.4 c dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a)nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert b)nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert c)nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert 9.3. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejscu zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 9.2 - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiedniego dla kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania..

 

 

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

 

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.

 

IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.jeziorany.nowoczesnagmina.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski, Plac Zamkowy 4, 11-320 Jeziorany.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.03.2009 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski, Plac Zamkowy 4, 11-320 Jeziorany, pokój nr 19 (sekretariat urzędu).

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).