Jeziorany dn. 13 sierpnia 2010 r.
 
 
 
 
Wszyscy Wykonawcy
 
 
BR.341 - 11/2010
 
Dotyczy: zmiany zapisów w siwz na ,,Przebudowę drogi powiatowej Nr 1475N w Dercu"
 
 
W SIWZ na ,,Przebudowę drogi powiatowej Nr 1475N w Dercu" wprowadzam następujące zmiany:
1. W Rozdziale 8:
Po zdaniu "Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 15 000 zł, (słownie: piętnaście tysięcy złotych)"
uzupełniam Rozdział 8 o następujące zapisy:
1.       Przystępując do niniejszego postępowania, wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 15 000 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych), .
2.       Wadium wnosi się przelewem przed upływem terminu na składanie ofert, określonego w ogłoszeniu sekcja IV.4.4 oraz w Rozdziale 11 siwz .
3.       Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
4.1.  pieniądzu,
4.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
4.3. gwarancjach bankowych,
4.4.  gwarancjach ubezpieczeniowych,
4.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr z 2007 Nr 42, poz. 275).
5.       Wykonawca w zależności od wybranej formy wadium (pkt. od 4.2 - 4.5.) - oryginał lub/ i kopię  dołącza do oferty.
6.       Wadium wniesione w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej musi zawierać klauzule gwarantujące bezwarunkową wypłatę na rzecz zamawiającego w przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp.
7.       Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto prowadzone przez Spółdzielczy Bank Ludowy w Olsztynie Oddział w Jezioranach - nr 46 8858 1011 9002 0000 0417 8902  z dopiskiem (instrukcja: tytuł postępowania, którego wadium dotyczy) w terminie do dnia 27 sierpnia 2010 do godz. 10-tej- a kopię dowodu wpłatydołączyć do oferty.
8.       Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
9.       Wadium musi obejmować cały okres związania z ofertą.
10.    Za termin wniesienia wadium uważa się datę wpłynięcia środków na konto zamawiającego.
11.    Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wadium wniesionym we właściwej formie, terminie i kwocie zostanie wykluczony z przedmiotowego postępowania.
12.    Zwrot wadium.
12.1.          Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;
12.2.          Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie niniejszego zamówienia;
12.3.          Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
12.4.          Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zaleca się wskazanie w ofercie nr rachunku bankowego, na który należy dokonać zwrotu.
13.    Utrata wadium.
13.1.          Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynikało to z przyczyn nieleżących po jego stronie;
13.2.          Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
a)    odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b)    nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c)     zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
 
 
2. W Rozdziale 15:
Po zdaniu "Zamawiający żąda zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% wartości brutto oferty"
uzupełniam Rozdział 15 o następujące zapisy:
1.       Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy w niniejszym postępowaniu o zamówienia publiczne.
2.       Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana będzie musiał wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie.
3.       Zabezpieczenie należytego wykonania umowy można wnieść w formach wymienionych w art. 148 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych.
4.       Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formach wymienionych w art. 148 ust. 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych.
5.       Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy musi być dostarczony do Zamawiającego przed podpisaniem umowy.
6.       Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca zobowiązany będzie wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Spółdzielczy Bank Ludowy w Olsztynie Oddział w Jezioranach - nr 46 8858 1011 9002 0000 0417 8902 z podaniem tytułu wpłaty: (zabezpieczenie należytego wykonania umowy, nr sprawy BR.341 - 11/2010).
7.       W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, za zgodą Wykonawcy, kwota wadium może zostać zaliczona na poczet zabezpieczenia.
8.       Zamawiający zwróci kwotę stanowiącą 70% zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane.
9.       Kwotę stanowiącą 30% wysokości zabezpieczenia Zamawiający pozostawi na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady.
10.    Kwota, o której mowa w pkt 9 zostanie zwrócona nie później niż w 15 dniu po upływie rękojmi za wady.
 
  1. W załączniku nr 8 - projekt umowy w § 11 zmieniam następująco:
"§ 11
1. Rozliczanie robót będzie następowało fakturą końcową za wykonane roboty   potwierdzoną przez inspektora nadzoru.
2. Termin zapłaty rachunku ustala się na 30 dni od daty dostarczenia Zamawiającemu przez Wykonawcę dokumentów rozliczeniowych.
3. Rachunki Wykonawcy będą regulowane z kont Zamawiającego na konto Wykonawcy nr .........................................."
 
4.      Zmieniam numerację rozdziałów:
    1. dotychczasowy Rozdział 16 ze str. 11 zmieniam na Rozdział 13
    2. dotychczasowy Rozdział 17 ze str. 12 zmieniam na Rozdział 14
     
    5. Pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian.