Uchwała Nr V/13/2011 Rady Miejskiej w Jezioranach w sprawie uchwalenia budżetu gminy na rok 2011
Uchwała Nr V/13/2011
Rady Miejskiej w Jezioranach
z dnia 28 lutego 2011 r.
w sprawie uchwalenia budżetu gminy
na rok 2011
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit." d" oraz lit." i " ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591; z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.) w związku z art. 121 ustawy z dnia 27sierpnia 2009 r.- przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1241 z późn. zm.).
Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 24.944.626,47 zł, zgodnie z załącznikiem
nr 1, z tego:
1) dochody bieżące w wysokości 18.902.020 zł,
2) dochody majątkowe w wysokości 6.042.606,47 zł.
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 30.615.128,78 zł, zgodnie
z załącznikiem nr 2, z tego:
z załącznikiem nr 2, z tego:
1) wydatki bieżące w wysokości 18.888.020 zł,
2) wydatki majątkowe w wysokości 11.727.108,78 zł.
2. Wydatki na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2011, zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 8.643.791,78 zł , zgodnie z załącznikiem nr 4.
4. Dochody i wydatki związane z realizacją:
a) zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5,
b) zadań wykonywanych na mocy porozumień z organami administracji rządowej, zgodnie z załącznikiem nr 6,
c) zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 3
1. Deficyt budżetu w wysokości 5.670.502,31 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) zaciąganych kredytów w kwocie - 1.035.677,51 zł,
2) zaciąganych pożyczek w kwocie - 4.634.824,80 zł.
§ 4
Przychody budżetu gminy w wysokości 7.057.836,88 zł, rozchody w wysokości 1.387.334,57 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 5
Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek , zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 900.000 zł,
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu - w kwocie 5.670.502,31 zł,
w tym : wyprzedzające finansowanie działań finansowanych
ze środków pochodzących z budżetu Unii
Europejskiej - w kwocie 4.463.224,80 zł
ze środków pochodzących z budżetu Unii
Europejskiej - w kwocie 4.463.224,80 zł
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu
zaciągniętych pożyczek i kredytów - w kwocie 1.232.334,57 zł
zaciągniętych pożyczek i kredytów - w kwocie 1.232.334,57 zł
§ 6
1. Określa się łączną kwotę pożyczek, udzielanych w roku budżetowym 2011,
w wysokości 155.000 zł.
w wysokości 155.000 zł.
2. Określa się łączną kwotę poręczeń i gwarancji, udzielanych w roku budżetowym 2011, w wysokości 20.000 zł.
§ 7
Wydatki przypadające do spłaty w roku budżetowym 2011, zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez gminę wynoszą 30.000 zł.
§ 8
1.Ustala się dochody w kwocie 80.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 76.760 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki
i rozwiązywania problemów alkoholowych.
i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2.Ustala się wydatki w kwocie 3.240 zł na realizację zadań określonych
w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 9
Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar , o których mowa w art.402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. - Prawo ochrony środowiska ) Dz. U. z 2008r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.):
1.dochody w wysokości 25.000zł,
2.wydatki w wysokości 76.500 zł.
§ 10
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu gminy , zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 11
1. Plan dochodów w łącznej kwocie rachunku dochodów samorządowych jednostek budżetowych prowadzących działalność na podstawie ustawy o systemie oświaty
i wydatków nimi finansowanych: dochody - 43.500 zł; wydatki - 43.500 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10.
i wydatków nimi finansowanych: dochody - 43.500 zł; wydatki - 43.500 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 12
1. Rezerwa ogólna wynosi 41.000 zł.
2. Rezerwa celowa wynosi 37.200 zł, z tego na:
- 37.200 zł na zarządzanie kryzysowe.
3. Inne celowe 55.000 zł na odprawy emerytalne pracowników j.s.t.
§ 13
1. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5 Uchwały, na :
1)finansowanie przejściowego deficytu budżetu,
2)finansowanie planowanego deficytu budżetu,
3)spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów,
4)wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących
z budżetu Unii Europejskiej,
z budżetu Unii Europejskiej,
5) finansowanie wydatków na inwestycje i zakupy inwestycyjne ujęte, w ramach przedsięwzięć, w Wieloletniej Prognozie Finansowej.
2. Ponadto Upoważnia się Burmistrza do :
1) przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań
z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Województwa i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy (dotyczy to tych jednostek, które nie zostały wskazane w WPF jako realizujące przedsięwzięcia i w związku z tym nie zostały upoważnione w WPF lub jeśli WPF nie przewiduje takiego upoważnienia w ogóle),
z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Województwa i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy (dotyczy to tych jednostek, które nie zostały wskazane w WPF jako realizujące przedsięwzięcia i w związku z tym nie zostały upoważnione w WPF lub jeśli WPF nie przewiduje takiego upoważnienia w ogóle),
2) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, tj. do:
-w paragrafach wynagrodzeń i wydatkach pochodnych od nich z wyłączeniem przeniesień między działami,
-w planach wydatków inwestycyjnych w tym samym dziale miedzy zadaniami .
3)przekazania niektórych uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków innym jednostkom organizacyjnym gminy tj do :
, tj. do: dokonywania przeniesień miedzy paragrafami w tym samym dziale, w tym z oszczędności wynagrodzeń z tytułu wypłaconych zasiłków chorobowych
5) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych
bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 14
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2011 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa .
Przewodniczący Rady Miejskiej
Zbigniew Czabrycki
Załączniki (10) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Załączniki
Metadane
Źródło informacji: | Anna Gleszczyńska |
Data utworzenia: | 2011-03-01 11:05:23 |
Wprowadził do systemu: | Anna Gleszczyńska |
Data wprowadzenia: | 2011-03-01 11:05:35 |
Opublikował: | Anna Gleszczyńska |
Data publikacji: | 2011-03-01 11:14:23 |
Ostatnia zmiana: | 2011-03-14 15:28:28 |
Ilość wyświetleń: | 2013 |