Urząd Miejski

w Jezioranach

KARTA  USŁUGI

 USC-05

Sporządzenie aktu zgonu

 

 

 

 

Komórka organizacyjna:

                   Urząd Stanu Cywilnego

Tel./Fax:

                 89 539-27-49/89 539-27-60

 

I. WYMAGANE DOKUMENTY

 

Wniosek o sporządzenie aktu zgonu zgłaszany jest w urzędzie stanu cywilnego miejsca

zgonu osoby zmarłej.

Dokumenty:

1.    Karta zgonu wystawiona przez lekarza lub zakład służby zdrowia,

2.    Dowód osobisty osoby zmarłej

 

II. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

 

Urząd Stanu Cywilnego w Jezioranach, Plac Zamkowy 4, 11-320 Jeziorany

Informacja: tel. 89 539 27 49

adres email: umjeziorany@wp.pl

 

III. OPŁATY

 

Sporządzenie aktu zgonu wolne jest od opłaty skarbowej.

 

Pierwszy odpis wydawany po sporządzeniu jest bezpłatnie.

Opłata skarbowa za 1 odpis skrócony - 22 zł

Opłata skarbowa za 1 odpis zupełny - 33 zł

Opłata skarbowa wnoszona jest na rachunek bankowy (92 8858 1011 2002 0000 0417 8001) lub w kasie tut. Urzędu.

 

IV. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA

 

1.     Zgłoszenia zgonu należy dokonać w terminie 3 dni od daty zgonu.

2.     Jeżeli zgon nastąpił w wyniku choroby zakaźnej zgon należy zgłosić w ciągu 24 godzin.

3.     Zgłoszenia zgonu dokonuje się osobiście w urzędzie stanu cywilnego miejsca zgonu osoby zmarłej.

4.     Akt zgonu sporządzany jest niezwłocznie.

 

V. TRYB ODWOŁAWCZY

Nie występuje.

VI. PODSTAWA PRAWNA

Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 poz. 1741 ze zm.)

Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 poz. 783 ze zm.)

VII. INNE INFORMACJE (UZUPEŁNIAJĄCE)

 

Do zgłoszenia zgonu celem sporządzenia aktu zgonu zobowiązany jest podmiot uprawniony do pochówku na podstawie art.10 ust. 1 ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych  (Dz.U. z 2011 r. 118, poz. 687, z późn. zm.)