Budżet gminy Jeziorany na 2008 rok
Uchwała Nr X /114 / 07
Rady Miejskiej w Jezioranach
z dnia 15 grudnia 2007 roku
w sprawie uchwalenia budżetu gminy na rok 2008.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zm.) oraz art. 165,165a, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.).
Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 19.062.020 zł,w tym dochody majątkowe 1.462.000 zł,
dochody bieżące 17.600.020 zł zgodnie z załącznikiem nr 1 i 1a.
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 28.237.255 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2 i 2a ,
w tym wydatki bieżące 15.610.923 zł , a na zadania majątkowe 12.626.332 zł , z tego na wydatki inwestycyjne 11.386.909 zł zgodnie z załącznikiem Nr 3 i 3a.
2.Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2008 - 2010 zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 6.151.545 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 3
1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 9.175.235 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) zaciąganych kredytów w kwocie - 1.578.058zł,
2) zaciąganych pożyczek w kwocie - 7.597.177 zł,
2. Przychody budżetu w wysokości 10.568.177 zł, rozchody w wysokości 1.392.942 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 4
W budżecie tworzy się rezerwy:
1.ogólną w wysokości - 30.000 zł,
2.celową w wysokości - 85.980 zł,
z przeznaczeniem na: odprawy emerytalne dla pracowników z dz.750 odchodzących na emerytury w kwocie - 82.980 zł ,
a) rezerwa celowa zgodnie z ustawą o zarządzaniu kryzysowym . w kwocie – 3.000 zł ,
do wysokości 1 % x (wydatki – wyd.inwest.-wyd.na wynagr.i poch.- wyd.na obsł.długu ) .
§ 5
1.Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6.
2..Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 6
1.Ustala się dochody w kwocie 76.000. zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 75.000zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2.Ustala się wydatki w kwocie 1.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7
1. Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie , dla:
1)zakładów budżetowych: przychody – 1.053.700 zł, wydatki –1.053.700. zł,
zgodnie z załącznikiem nr 8.
2.Plan dochodów i wydatków dla dochodów własnych jednostek budżetowych: w łącznej kwocie dochody – 158.850 zł; wydatki – 159.700 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 8
1.Dotacje podmiotowe dla:
1)gminnych instytucji kultury na łączną kwotę - 476.900 zł,
2)działających na terenie gminy publicznych i niepublicznych przedszkoli, szkół i placówek oświatowo - wychowawczych w wysokości - 295.225 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 9.
2.Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę – 77.300 zł, zgodnie załącznikiem nr 10.
§ 9
1.Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1)przychody - 23.690 zł,
2)wydatki - 23.690 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 11.
§ 10
Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 400.000zł;
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu - w kwocie 9.175.235 zł;
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów - w kwocie 787.942 zł.
§ 11
Upoważnia się Burmistrza do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 400.000 zł,
2)zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załącznikach nr 3 i nr 4,
b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku ,
3) dokonywania zmian w planie wydatków , w tym :
a) w paragrafach wynagrodzeń i wydatkach pochodnych od nich
z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
b) w planach wydatków inwestycyjnych w tym samym dziale między zadaniami.
4) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków , w tym z oszczędności wynagrodzeń z tytułu wypłaconych zasiłków chorobowych oraz w planie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych,
5) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 12
Dołącza się do uchwały prognozę łącznej kwoty długu i spłat gminy na koniec 2008 roku i lata następne.
§ 13
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 14
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Leszek Boczkowski
Przewodniczący Rady Miejskiej
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Anna Gleszczyńska |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Anna Gleszczyńska |
Data wprowadzenia: | 2008-02-05 12:18:09 |
Opublikował: | Anna Gleszczyńska |
Data publikacji: | 2008-02-05 13:04:59 |
Ostatnia zmiana: | 2008-02-05 13:25:19 |
Ilość wyświetleń: | 4916 |