Uchwała Nr XX/222/ 09 w sprawie uchwalenia budżetu gminy Jeziorany na rok 2009
Uchwała Nr XX/222/ 09
Rady Miejskiej w Jezioranach
z dnia 3 lutego 2009 r.
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Jeziorany na rok 2009.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. "d" oraz lit. "i" ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zm.) oraz art. 165,165a, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.).
Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 30.954.761,95 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,
z tego: dochody bieżące w wysokości 18.815.150,95 zł
dochody majątkowe w wysokości 12.139.611,00 zł
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 50.553.180,95 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2 ,
z tego: wydatki bieżące 17.935.625,95 zł
wydatki majątkowe 32.617.555,00zł
2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2009 - 2011 zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Wydatki inwestycyjne w 2009 roku w wysokości 31.765.555,00 zł, zgodnie z załącznikiem 3
i 3a
4. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 9.354.463,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 3
1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 19.598.419zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) Zaciąganych kredytów w kwocie 8.154.849 zł
2) zaciąganych pożyczek w kwocie 11.443.570 zł,
2. Przychody budżetu w wysokości 20.347.513 zł, rozchody w wysokości 749.094 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 4
W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości -20.000 zł ,
2) celową w wysokości 53.932,00 zł ,
z przeznaczeniem na: a) odprawy emerytalne dla pracowników z dz.750 odchodzących na emerytury w kwocie 50.932,00- zł ,
b)rezerwę celową zgodnie z ustawą o zarządzaniu kryzysowym . w kwocie - 3.000,00 zł ,
do wysokości 1 % x (wydatki - wyd.inwest.-wyd.na wynagr.i poch.- wyd.na obsł.długu ) .
§ 5
1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań
zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6.
2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na
podstawie porozumień z organami administracji rządowej, zgodnie z załącznikiem nr 7.
3. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów)
między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 6
1. Ustala się dochody w kwocie 76.000. zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 73.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 3.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7
1. Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie , dla:
1) zakładów budżetowych: przychody - 2.079.658 zł, wydatki - 2.079.658 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 9.
2. Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie dla dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody - 275.305,20 zł; wydatki - 298.306,27 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 8
1. Dotacje przedmiotowe dla zakładów budżetowych w łącznej kwocie 449.038 zł zgodnie z załącznikiem Nr 9 i 10.
2. Dotacje podmiotowe dla:
1) gminnych instytucji kultury na łączną kwotę - 730.867 zł,
2) działających na terenie gminy publicznych i niepublicznych przedszkoli, szkół i placówek oświatowo - wychowawczych w wysokości - 328.503 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 11.
3. Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę - 88.840 zł, zgodnie załącznikiem nr 12 i 12a.
§ 9
1. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody - 22.200 zł,
2) wydatki - 22.200 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 13.
§ 10
Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 400.000zł;
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu - w kwocie 19.598.419 zł;
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów - w kwocie 749.094 zł.
§ 11
Upoważnia się Burmistrza do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 400.000 zł,
2) zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załącznikach nr 3 i nr 4,
b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2010) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2010 roku ,
3) dokonywania zmian w planie wydatków , w tym :
a) w paragrafach wynagrodzeń i wydatkach pochodnych od nich
z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
b) w planach wydatków inwestycyjnych w tym samym dziale między zadaniami.
§ 12
Załącza się prognozę łącznej kwoty długu gminy na koniec 2009 roku i lata następne zgodnie z załącznikiem 14 i 14a.
§ 13
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 14
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2009 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.
Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej
Ewa Maculewicz
Załączniki (20) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Załączniki
Metadane
Źródło informacji: | Anna Gleszczyńska |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Anna Gleszczyńska |
Data wprowadzenia: | 2009-02-12 12:31:38 |
Opublikował: | Anna Gleszczyńska |
Data publikacji: | 2009-02-12 12:32:14 |
Ostatnia zmiana: | 2010-04-20 10:09:24 |
Ilość wyświetleń: | 4008 |